• cbordner

Nackvärk i flera veckor?

Fick min lilla tjej den 30 april, hade lustgas (50/50) och fick epidrual (lyckades med den direkt så inga fler försök med nålen) nu har jag dock haft problem med nacken i snart 6 veckor.. första 1,5 veckan hade jag konstant smärta som gick upp i bakhuvudet om jag satt/stog upp, det enda som gjorde att smärtan försvann var att ligga ner på sidan.

Gick till VC efter 2 veckor med denna smärta och fick anitinflammatoriska tabletter att knapra i mig i 12 dagar, blev väl lite bättre med tiden och tabletterna men får fortfarande ont i nacken om det blir liiiiiite kallt eller om jag är trött (och vem är inte trött om man har en nyfödd?). Det är inte lika extrem smärta som tidigare men det blir svårt att vrida på huvudet osv. Nu hjälper alvedon lite tillskillnad från vecka 1-4 då inte ens citadon hjälpte.

Jag undrar bara om det är någon annan som varit med om liknande och vet om det går över? Läkaren på VC verkade inte ha någon aning om något när jag var där och känner ingen större lust att kasta bort 200 kr till på att få "jag vet inte vad som kan orsaka detta".

• Svar på tråden Nackvärk i flera veckor?
  • Nica74

Man kan få huvudvärk av epiduralen, kanske kan vara den som spökar. Har inte själv tagit epidural, så jag har ingen aning om hur länge det kan sitta i.

Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
  • cbordner

Jo det var det jag trodde det var i blrjan men nu har det gått 6 veckor så man hoppas det ska försvinna

• MärtaK

Hej

Ammar och har precis samma symptom med nackvärk som går upp i bakhuvudet. har haft detta i snart 4 veckor. Håller på att bli tokig. Läkaren utesluter det värsta men kan inte ge något råd vad jag kan göra. Skönt att höra att någon annan haft samma sak. Enligt läkaren var jag den första han träffat under sin yrkestid. Antiinflammatoriska skall man inte äta under amningen menade han. Skall dock pröva det tror jag.

Svar på tråden Nackvärk i flera veckor?