• Johans Pillerill

Trasig bilstol!?

Köpte en helt ny besafe-stol för ett år sedan (fick den då nån dag före midsommar) till vårt barn. Det är en bakåtvänd utan isofix och den kostade en hel del. Så idag när vi höll på att städa bilen upptäckte vi att ena frigolitsidan vid sittdynan är helt söndersmulad (tygöverdrag så jag har inte sett det innan)... Och det är den inåt i bilen så det beror inte på att den blivit nött när vi lyft in el ut barnet. Den har inte utsatts för något våld, ingen krock, ingenting utöver normal användning. Min fundering är om man kan reklamera en sån här sak? Tycker att en så dyr sak som man köper i säkerhetssyfte ska hålla lite längre. Vore ju även kul om någon kunde spekulera i vad det beror på. Det är en 1åring som åkt i den och hon är knappast stark nog att bryta loss den själv och i synnerhet inte utan att vi skulle sett det!

• Svar på tråden Trasig bilstol!?
  • clembke

Vi har en Besafe stol där frigoliten gick sönder.
    Jag ringde till dom som har hand om det o jag fick nya frigolit bitar direkt. Dock fick jag betala 300 kr för det då vi har haft stolen i drygt 2 år. Hade vi haft den kortare tid så hade dom stått för det.

Nånstans har jag hört att även Britax är jätteglada om man hör av sig om en sån sak. Dom månar om säkerheten o vill veta. Sen om ni får en helt ny stol el om ni får nya frigolitbitar kan jag inte svara för. Men mitt förslag är att antingen ringa direkt till Britax o kolla med dom eller kolla med er återförsäljare. (vi fick ta det via en återförsäljare)

• TvåTrollungar

Har haft det problemet vi med med frigoliten, men vi upptäckte det samma dag vi köpte stolen så vi fick nya frigolit delar. Vi har även haft problem med en plast spänne/ båge som sitter runt bandet/ remmen man drar i för att spänna selen och de har också gott att reklamera även då den inte varit ny

• Johans Pillerill

Bra att det verkar lösa sig smidigt. Ska se om jag hinner köra förbi stället vi köpte den på imorgon efter jobbet.

• Ova

Vi har brutit av frigoliten som är på sidan för andra gången i år. Tror att det är för att det är lite bökigt att få in tjejen ibland (trånga parkeringsplatser) och hon är 3,5 år. Vi har också köpt nya för 300 kr

Svar på tråden Trasig bilstol!?