Extremt sen ägglossning
Hej! Jag går hos gynekolog flera gånger/månad för att kolla ägglossning inför att ta ägglossningsspruta. Jag har haft två missfall. Min menscykel har tidigare varit helt normal 29 svar lång & en luteralfas på 14-16 dagar. Jag har tagit crinone i två omgångar. Det har jag fått ta för att förhindra missfall. Jag har tagit det en vecka efter ägglossningssprutan & sedan 1 vecka framåt & vid negativt test har jag slutat. Den medicinen verkar ha förstört min kropps hormonbalans helt. Jag var hos läkaren den 31/5 det var då 12 dagar efter första blödningsdagen. Då var mina äggblåsor 8 mm. Sen var jag hos läkaren igen 7/6 alltså 19 dagar efter första blödningsdagen. Då var en äggblåsa "förmodligen redo". Men efter SÅ länge? Jag ska ju typ ha mens om 10 dagar. Men jag ska till läkaren IGEN på måndag för att se om äggblåsan utvecklats eller inte. Kan säga att förutom crinonen så är jag stressad. Inte bara för barnlösheten utan för jobb, huset osv. Kan ju påverka en del också har jag läst. Någon som har erfarenhet av att ha ägglossning 20-21 dagar efter mens? Någon som har erfarenhet av att crinone förstört ägglossningen? Tacksam för svar!