Skolan printade ut bilder från min dotters blogg..
HEJ!!!!
Jag har en dotter på snart 15 år, som så många andra tjejer, bloggar.
För ett tag sen togs det lite bilder som las ut på bloggen. där min dotter och två andra tjejer poserar väldigt avklätt men utan att visa något. Brukar titt som tätt titta in på bloggen för att ha lite hum om vad som försigår i hennes liv, den här gången var skolan steget före. Fick ett samtal dagen efter från skolans antimobb grupp att min dotter och hennes två vänner hade skrikigt de ena ordet värre än det andra till två jämnåriga tjejer och dom har i sin tur svarat med samma mynt. Samma dag visar några andra elever på skolan upp bloggen för rektorn som i sin tur printar ut dessa bilder för att visa upp för oss föräldrar. Vi föräldrar till dessa tre kallas till skolan.(jag medverkade ej då de ej fick tag i mej) Bilderna visas för föräldrarna och min dotter och den ena av de andra två beodras att ta bort dessa bilder från sina bloggar. Sen var hela karusellen igång. Samtal efter samtal.
Min dotter och hennes vänner målas ut som de största syndabockarna medans de andra två behandlas som små änglar.
Allt detta hysteri för en blogg.
Min fråga i det här är; Får en rektor printa ut privata bilder på ens barn och visa upp dessa.
Gud vet hur många ex han gjort.
Hade bilderna varit fotade eller upplagda på skoltid ja då hade jag förstått, men allt har skett på fritiden.