• Leonel

Ont i handleden

Hej

Jag fick precis för en månad sen en son, sattes igång med dropp och jag misstänkte precis efteråt att man glömt något i skinnet, alltså vid handleden. Jag har fortfarande ont där, kan typ inte göra vissa rörelser för det gör så ont. Har varit på den avdelningen bb där en läkare tittade. Om det inte skulle sluta göra ont skulle jag tillbaka till en läkare men vem ska göra denna röntgen när hon var så otydlig och inte sa något? Någon som varit med om liknande? Har en känsla av att man glömt en liten bit av ngn form av plast, fler som fött på Mölndals BB och har likadant? Säkert inte mågan som har som mig, men jag känner att det är något som sitter i skinnet...

• Svar på tråden Ont i handleden
  • Tiiara

Eftersom att läkaren sa åt dig att kolla upp det om det inte blev bättre tycker jag att du ska göra det. Vet du inte vart du ska vända dig föreslår jag att du ringer sjukvårdsupplysningen - 1177, de kan säkert hjälpa dig att hitta rätt. Lycka till! :)

• Leonel
    Tiiara skrev 2012-06-07 20:55:49 följande:
    Eftersom att läkaren sa åt dig att kolla upp det om det inte blev bättre tycker jag att du ska göra det. Vet du inte vart du ska vända dig föreslår jag att du ringer sjukvårdsupplysningen - 1177, de kan säkert hjälpa dig att hitta rätt. Lycka till! :)
    Är det kanske bättre om jag ringer till BB och hör med dem om hur jag ska gå tillväga?
  • Tiiara

Nja, det vet jag inte. Sjukvårdsupplysningen brukar ha koll på det mesta. Å andra sidan kan de på BB ha erfarenhet av det tidigare och kanske har koll på just det. Men jag tror inte det spelar någon roll, bara du ringer någon och kollar upp det :)

• Meus Veritas

Ganglion kanske? Det har jag ett i handleden, har även opererat bort en. Sätter sig vanligtvis på handryggen men kan i vissa fall sätta sig mellan ledbanden i handleden o gör så man får ont vid rörelse och ansträngning. Kan även minska rörelseförmågan. Syns ej på vanlig röntgen utan bara på magnetröntgen. En tanke bara

• Leonel
    Meus Veritas skrev 2012-06-07 23:12:41 följande:
    Ganglion kanske? Det har jag ett i handleden, har även opererat bort en. Sätter sig vanligtvis på handryggen men kan i vissa fall sätta sig mellan ledbanden i handleden o gör så man får ont vid rörelse och ansträngning. Kan även minska rörelseförmågan. Syns ej på vanlig röntgen utan bara på magnetröntgen. En tanke bara
    Jag tror att dem har glömt något där i, får kolla upp detta...
Svar på tråden Ont i handleden