• Canie

Ont inuti efter förlossning- hur länge?

Hej! Bebisen är nu 2 v, och jag har fortfarande så himla ont inuti, känns som blåmärken inne i slidan? Tyngdkänsla och tryck så fort jag står/går en stund :( Tycker inte det blivit nåt bättre sen vi kom hem alls. Hur länge hade ni ont? Hoppas det vänder, snart blir man ju ensam hemma också :(

• Svar på tråden Ont inuti efter förlossning- hur länge?
  • Belit

Du kommer vara öm rätt länge du har ju ändå fött barn och det är ju inte så lite heller :) Hela livmodern är ju som ett öppet sår ca 6-8 veckor efter förlossningen. Jag kom inte ihåg hur länge jag hade ont, men ring MVC eller googla så kanske du finner svar.

• annannaz

Kan inget om sådant här men när du skriver att det blir värre när du står och går så kanske man ska fundera över framfall och sådant. Hoppas du mår bra snart igen

• Caaarroo

Nej nej nej! Inget framfall!

Jag hade tyngdkänslan och jätteont innuti slidan i cirka fem veckor! Visserligen fick jag en djup bristning på 4 cm invändigt! Men det är helt normalt, det du kan göra är att äta voltaren och varva med panodil eller Alvedon, jag fick så på sjukhuset och dom sa fortsätt tills du inte har ont längre! :)

Däremot om du har så ont så att du inte kan gå och om smärtan förändras och gör mer ont så skulle jag kontakta gynakuten! Lycka till. Kram

• nonsense
    Canie skrev 2012-06-07 12:11:03 följande:
    Hej! Bebisen är nu 2 v, och jag har fortfarande så himla ont inuti, känns som blåmärken inne i slidan? Tyngdkänsla och tryck så fort jag står/går en stund :( Tycker inte det blivit nåt bättre sen vi kom hem alls. Hur länge hade ni ont? Hoppas det vänder, snart blir man ju ensam hemma också :(
    Jag hade ont i 3-4 veckor efter förlossningen, tog två alvedon var sjätte timma under hela den tiden. Tyckte det förvärrades av promenader som i och för sig hjälper läkningen. Men det släpper, efter kanske 5-6 veckor var det helt smärtfritt. Jag var noga med knipövningar hela tiden för rädslan för framfall.
  • Canie

Tack tjejor! Skönt att höra att det inte bara är jag. Här på forumet får man ju lätt intrycket att varenda kotte är ute och löptränar efter en vecka. Kram till er, nu ska jag ta det lugnt o bara amma och knipa :)

• Ja82

Jag åt alvedon och ipren i 8 veckor efter förlossningen, utan hade jag varken kunnat sitta, stå eller gå.
    Grattis till bebisen! Hoppas du återhämtar dig snart.

Svar på tråden Ont inuti efter förlossning- hur länge?