Pappastrul inför semestern, vad ska jag göra??
Vet inte hur jag ska kortfattat beskriva detta men jag ett tappert försök :) Pappan nämde vid jul att han avsåg att åka utomlands en vecka med ena dottern nån gång i juni. Sen mailade jag honom i slutet av februari då vi fick semesterlapparna från dagis och gav honom fram till 1 april på sig att meddela vilka veckorn han önskade ha barnen i sommar. Trots mängder av påminnelser från mig och löften från honom att lämna besked så fick jag inget. Jag lämnade in lappen bara gällade min veckor. Sedan har jag ändå fortsatt tjat på honom, senast nu i maj då vi fick nya lappar från dagis. Han fick en ny tidsgräns och han lovade åter meddela veckor. Inget...
Sen fick jag plötslilgt ett mess innan förra umgängeshelgen att han inte kunde ha barnen då får han var tvungen att åka utomlands att jobba till den 13 juni samt att han bokat en resa den 16:e! Jag mailade honom då får det kom upp en del frågor; hur han tänkt ordna pass och om han tänkt på att det då kommer att gå 1½ månad mellan umgänget med det andra barnet. han lovade ett snabbt svar på mailet men inget.. Jag har sedan skciakt flera sms men nu svarar inte ens längre.
Så här är det jämt! Vad ska jag göra?? Klart att det bore kul för dottern att åka till spanien en vecka men jag börjar känna mig lie osäker på han verkligen klarar det ansvaret. Han är så himla disträ och ego så jag känner mig inte helt bekväm att han ska ansvara för en 4-åring en hel vecka. Han har aldrig haft henne mer än 3 nätter i sräck och när vi möttes efter dom dagarna så vägrade dottern släppa mig. Jag fickmontera in stolarna i bilen med henne runt halsen.. hon ville inte ens säga hejdå till honom då. Annars är hon bara där en natt och då har det inte varit några större problem, hon älskar sin pappa.
Vet inte vad jag ska göra!! Nu får jag ju inte ens tag på honom. Hur har han tänkt att ordna passet på 3 dagar när han kommer hem? Jag o dottern bor 30 mil från honom och det krävs ju att båda skriver på passansökan.
Frusrerad!!!!