• Sidika

Fan också! han kissar på sig!

Min son som blir 3 om en månad har varit blöjfri dagtid i ett par-tre månader och det funkar kanon inga olyckor alls knappt. För en månad sen fick han en lillasyster, och jag vet att det då kan gå tillbaka och att man kan få lite problem med blöjorna igen men det funkade lika bra då. Sen en kväll för nästan en månad sen så glömde vi sätta på honom nattblöjan och det upptäckte vi inte förrens på morgonen efter men då var han helt torr... Vi tänkte att vi fortsätter väl så, och det funkade också hur bra som helst, visst nån olycka då och då hände det väl men det får man räkna med tänkte jag och sa inget till honom om det.

Nu den senaste veckan har han kissat ner sig i sängen VARJE morgon och kommer in till mig och säger det han verkar inte bry sig överhuvudtaget eller skämmas över att han gör det. Känns som han gör det helt medvetet och att han struntar i det. Vad ska jag göra?? funkar inte att han kissar ner sig varje dag och det känns sååå tråkigt att sätta på honom en blöja igen, ska jag säga något till honom?....Någon som har något bra tips?? Jag är helt förtvivlad...

• Svar på tråden Fan också! han kissar på sig!
  • Liten elak och intelligent

Det är ju för det första superbra att han inte skäms! Sätt INTE på blöja igen. Detta är sannolikt en övergående fas, Ge inte mycket dricka på kvällen och ta ev upp honom för att kissa sent på kvällen.

• Sidika

ja du har rätt..kände mig bara så uppgiven i morse..hoppas det är övergående som sagt!

Svar på tråden Fan också! han kissar på sig!