• Anonym

Kan man kräva en prövotid?

Jag och mitt ex har pratat om att vår son ska bo mer hos honom och då vill han att hans ska skrivas hos honom. Han vill ha hela barnbidraget/vårdnadsbidraget och dessutom ska han ha underhåll. 

Jag upplever det som att han bara vill ha pengarna.

Vi ska till familjerätten och prata om detta eftersom vi inte kan prata som vuxna människor.

Jag kommer att ha honom varannan helg och några dagar då och då. Kan han verkligen kräva att han ska ha allt?

Kan jag som förälder kräva en prövotid? En tid, typ 3 månader för att se att det verkligen går bättre i skolan om han flyttar till pappa? Innan jag låter honom skriva över sonen på honom.  

• Svar på tråden Kan man kräva en prövotid?
  • Anonym

det vet jag inte. men bor barnet hos pappan är det ju klart att du ska betala underhåll.. lika mycket som om du får underhåll när barnet bor hos dig....

gör en överföring på barnbidraget under tiden så skulle det inte funka går det fortfarande till dig.. samma med vårdnadsbidraget. funkar det efter dessa månader kan man ju ändra hos myndigheterna?

det låter i din ts att du är rädd att förlora pengarna lika mycket som han vill ha dom?

Svar på tråden Kan man kräva en prövotid?