• vinkan24

en fråga

Hur fick ni diagnosen pco? Ha läst att dom ska göra hormonprover och ett ultraljud för att astställa att det är pco.
    Min gyn fastställde det genom ultraljud. Det var några äggblåsor på äggstocken. Men kan inte nån av dom växa så det bli en ägglossning?
    tacksam för svar.   

• Svar på tråden en fråga
  • Cynara

Min gyn gjorde ett VUL och sedan fick jag ta blodprover för att kolla mina hormonnivåer. När det gäller ägglossning så är det olika från person till person vissa med PCO-s får ägglossning varje månad andra inte alls på egen hand det är någonting din gyn måste undersöka.

Får du din mens varje månad, det fick inte jag och det var ju för att jag inte får ägglossning av mig själv.

Noomi 2011-06-21
  • vinkan24
    Cynara skrev 2012-06-06 12:28:48 följande:
    Min gyn gjorde ett VUL och sedan fick jag ta blodprover för att kolla mina hormonnivåer. När det gäller ägglossning så är det olika från person till person vissa med PCO-s får ägglossning varje månad andra inte alls på egen hand det är någonting din gyn måste undersöka.

Får du din mens varje månad, det fick inte jag och det var ju för att jag inte får ägglossning av mig själv.
    Min mens ha legat mellan 30-47 dagar alltid. ända gången den hoppade över 5 dagar var när min mamma fick cancer o jag mådde dåligt. Nu är det 86 dagar sen jag hade den. Det var det jag tyckte också. Att hon skulle ta blodprover också för att se om jag ha hormonrubbningar. Sen ska jag börja ta provera och sen ta diane. Men så sa jag du är säker på att jag inte är gravid. Dåå sa hon i så fall är du bara i vecka 3-4. Är så rädd att jag är gravid o börja med tabletterna. Men min dotter missade dom på ett vul att jag var i elfte veckan. 
    Kan det inte var så att se dom äggblåsor å äggstocken kan inte det leda till att ett ägg växer o att det bli ägglossning. Ha från o till ont i äggstocken och fick inte svar på om det var för äggblåsorna. 
    tack för ditt svar! :)
Svar på tråden en fråga