Intressant ämne som jag dock inte kan så mycket om. Men kan du ändå inte dra parallellerna med Hitler och hans mannar. Den svarta pedagogiken fostrar ju barn till underkastelse och lydnad och fråntar dem förmågan att tänka och tycka själva. Precis som Hitler gjorde med det tyska folket. Det skulle vara intressant att veta hur det hade gått för Hitler om han hade försökt bestämma över dagens generation ungdomar som har fått en modern uppfostran
. Kanske hade han fått mer motstånd? Jag hoppas att våra barn aldrig någonsin accepterar att vuxna utövar maktmissbruk. Den svarat pedagogikens tid är förbi. Det vore ju jättekul att skriva en uppsats just om Hilter som möter 2000-talets barn.
Om man ska ta ett exempel när det gäller barnuppfostran kan jag ju bara gå till mina egna barn. Tex. D 5år kommer till matbordet och ser att det blir fisk till middag. Han säger "nej, fisk, det tycker jag inte om". Hade han uppfostrats med svart pedagogik så hade han straffats för att han uttryckt sina tankar och "uppfört sig ohyfsat." I modern uppfostran så är det självklart att han får säga vad han tycker och tänker utan att straffas. I vår familj så innebär det att han ialla fall får komma till bordet och sitta ner med oss. Vi uppmuntrar att han smakar på fisken, men vi tvingar inte. Under den svarta pedagogikens tid hade han säkert strafftats med rumsarrest och utebliven middag.