• Anonym (Knasig!)

Snälla ni: hjälp,råd och pepp önskas!!

Trots att jag efter många års försök ännu saknar barn har jag i vart fall kunnat lita på min kropp vad gäller äl och mens. Tills i vintras och framåt! Läkaren skulle ringa upp-glömde... Jag mejlade och fick typ "goddag yxskaft" till svar. Återstår ni här. Så här har de senaste 5 cyklerna sett ut:
    Jan.: äl dag 14,gravid
    Feb: missfall v.7 6/2,vanliga äl-flytningar runt dag 15-17
    Mars:  mens 5 veckor efter äl-symtomen! Vanliga äl-flytningarna runt dag 15 igen
    April: mens 3-4 dar "för sent" vilket aldrig händer,jag får alltid mens när jag ska annars
    Maj: äl-testar inför FET,inga äl-flytningar ö.h.t vilket ALDRIG hänt nånsin,negativa test,börjar småblöda dag 15,positivt äl-test (CB digital) dag 15,"mens" dag 17!! Som vanlig mens sen.
    Total limbo,vet ej hur jag ska räkna cykeln,tar vare sig rosenrot eller proggisar,väntar och ser,aningens brunt när jag torkar mig dag 12 och 13 -om jag räknar "mensen" förra cykeln som dag 1-,inget dag 14 och sen helt ur det blå jättemycket äl-flytningar dag 15 och 16! Äl-testar dag 16-negativt. Idag dag 17: positivt äl-test och väldiga äl-känningar!

Man "ska" inte tyda strecken på digitala,men jag vet sen förr att strecket ska vara starkt vid glad gubbe och äkta äl och det var det inte förra testet trots glada gubben. Om vi vetat detta hade vi kunnat göra FET nu ju-nu är det försent...

Var det missfallet som ställde till det? Haft m.f förr och allt återgått nästa cykel direkt. Och glad gubbe och "mens" samtidigt-dag 17! Vad var det då?

Nån med liknande erfarenheter,kanske efter missfall? Nu blir det förstås sexa av idag och imorron för starkare äl har jag inte känt på åratal. Samma känsla som inför ÄP ungefär. Och kan jag lita på kroppen hädanefter tro...?

Tacksam för all input!!

• Svar på tråden Snälla ni: hjälp,råd och pepp önskas!!
  • Raggerchiick

Höga prolaktinnivåer kan ställa till det regält med mens och ÄL ! Jag hade mycket problem sen jag slutade med minipiller för 8 månader sen. Fick reda på att jag har en tumör på hypofysen (mikroadenom) MEN jag vart ändå gravid och fick missfall i måndags.. Väntar nu på att mensen ska komma igång och jag har fått medicin mot tumören så allt ska bli normalt igen.. Har du testat prolaktinnivåerna?

• Anonym (Knasig!)

Jag testade vid vår infertilitetsutredning och då var allt normalt. Kruxet är ju att det gått från perfekta cykler till totalknas och det efter mitt senaste missfall. Är dock övertygad om äl denna gång för fy så ont jag hade! Smärtan var borta igår morse så ägget släppte under natten. Återstår väntan på BIM,men det är jag ju van med...

Svar på tråden Snälla ni: hjälp,råd och pepp önskas!!