• Sasha

Flytta tillbacks från England till Sverige

Hej! Jag vill gärna flytta hem till Sverige igen om ett par år och fundera ett par saker. Jag är 20 år och studera på ett universitet i England och har bot här för 8 nästan, men när jag har slutat på universitet och skaffat min degree som en lärare vill jag flytta tillbacks. Är en engelsk utbildning som typ secondary, college och universitet värt något i sverige? Och att hitta job är det väldigt svårt eller som i England? Jag ska åka över nästa sommar och proua på min gammal skola i Sverige, är det något som är värt att ha om jag har min degree från England? Om någon vet något annat som ni tyckte va svårt när ni flyttade, beretta snälla, tack så mycket för hjälpen!

• Svar på tråden Flytta tillbacks från England till Sverige
  • MrsKnapa

Du är säkert värd mycket i Engelskan absolut, och ja tycker du behöver träna mer på din stavning för den är hemsk :) om du ska jobba inom andra ämnen i skolan i Sverige!!
    Lycka till :)

• Sasha

Ahhh jag vet! Jag har blivit jätte lat med det! Men man blir förvirrad när man pratar och skriver på engelska hela tiden och sen när man ska skriva på svenska så går det över mitt huvud! Men tack! Hoppas att det är värt något! :)

Svar på tråden Flytta tillbacks från England till Sverige