BF närmar sig (nervös/stressad)
Nu börjar datumet närma sig, 37 dagar kvar....
Det är barn nummer 2 som ska titta ut snart. Storebror var en 55cm lång kille på 4,4kg. Han är 16månader gammal nu. Så förra förlossningen var inte så längesen o kroppen har ju inte hunnit gå tillbaka direkt....
Jämfört med förra kurvan så tyckte min BM att denna kurvan var mindre o viker dessutom av lite.
Så vi var inne på extra UL igår där dom konstaterade att bebis helt enkelt bara är mindre än sin storebror. Dock finns väl fortfarande risken för havandeskapsförgiftning... Men just nu mår jag bra, är pigg o äter helt OK. Hormonmässigt, så är jag rätt så harmonisk o klagar inte alltför mkt....... (enligt partnern iaf).
Börjar ställa in mig på att föda lite tidigare. Första BF-datumet blev satt den 25juni o sista datumet efter rutin-UL blev den 8 juli.... Kanske e längre gången än dom tror, bebis kanske e klar...
Är i vecka 35 nu... Tänker på prematurbarn, jag kan inte så mkt om det.... Skulle därför vilja höra era erfarenheter av att föda runt vecka 35 o framåt.
Bebis håller på att fixera sig o ligger väldigt djupt ner....
Berätta lite hur ni har det o försök lugna mina nerver.... :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-18 20:35
Okej, prematur-barn verkar det inte vara tal iaf. Nu e jag i vecka 37+0.
Har fått åka in på extra UL några gånger för att se så jag följer kurvan, vilket jag gör. Bebis mår bra, rör sig flitigt o flödet i navelsträngen är bra.
Sist fick jag se lungorna o hur den tränade andningensrörelser. Hur häftigt som helst!!