• Anonym

Vad kan en advokat kräva igentligen??

Jag är mållös..min kar har ett ex som han har ett barn med...och hon är verkligen exet från hell..tro mig .
    Jag själv har även blivit utsatt av henne.
    Barnet sa själv jag vill inte bo hos mamma jag vill bo hos pappa bra de starta en vårdnadstvist..och de sluta med att pappan fick ingen rätt alls..då barnet valde att stanna hos sin mor för fridens skull..han offra sig tyvärr..
    Ett beslut finns men mamman bröt det direkt de första hon gjorde...kapa allt..alla band hon lyckades.
    Och barnet tror nu på hennes rövar historier och påhitt och blir hjärntvättad till max..jag vet att pappan är underbar pappa han är pappa till mina och vi väntar även en liten med..så han är reko på alla sätt.
    Efter vårdnadstvisten tappa han gnistan han försvann känslo mässigt..han uttryckte själv jag måste släppa mitt barn för att bli av med mitt ex engång för alla hon ställer verkligen till allt för pappan och då menar jag allt..hot..lögner ja allt..han orka inte..helt enkelt och jag förstår jag har både sett och hört mamman hålla på..och som jag nämde innan jag har själv blivit hotad av henne om diverse och hon sprider lögner..
    Sambons advokat och han har lagt ner ärendet nu..för han orkar inte..de har gemensam vårdnad men han får ingen rätt...
    För nån vecka sen kom papper om att han skulle fylla i en sak som båda föräldrar måste göra..han skaka på huvet och sa jag orkar inte..
    Nu kom papper från advokat och den säger han ska skriva på *HOST* ursäkta men denna mamma springer till sin advokat om detta hon kan inte tvinga han till nått i detta..
    Jag har själv ex som inte skriver på saker och ting om våra barn...va ska jag göra joo jag fixar de själv på annat sätt...

va tvungen och skriva av mig..

• Svar på tråden Vad kan en advokat kräva igentligen??
  • Kjell2

Svårt att fatta allt. Då de har gemensam vårdnad och pappan vägra skriva på saker som skola, vård, pass odyl så är det inte konstigt om mamman ber sin adovkat att skriva och begära påskrift. Fortsätter pappan vägra skriva på finns risken om en stämning för enskild vårdnad.

Om han nu inte orkar ta beslut om sina barn kanske det är dags att även ge upp vårdnaden eller i alla fall ge mamman en fullmakt för en period.

• Anonym

Nej skrev lite rörigt...
    Mamman ger inte ens pappa inblick i nått av barnets liv hänger du med...som skola utvecklingsamtal läkarbesök ja allt...de interimistiska beslutet som blev träff varannan helg ja diverse..telefon kontakt..de bröt hon direkt..stängde av telefon tex..så hon klipper kontakten..även om pappan har lika stor rätt så träder hon över detta med..jag förstår han tröttnar och vägrar i detta läge...varför ska hon kunna köra över honom som förälder på alla sätt ??
    Och visst har hon råd och göra en ny stämning så är det ju upp till henne sista rundan va inte billig direkt för nån av dom...

• Anonym

Och advokaten i detta kan inte kräva det??
    De enda hon kan göra e och råda sin klient och gå vidare och söka ensam vårdnad..

• Kjell2
    Anonym skrev 2012-06-01 13:25:01 följande:
    Nej skrev lite rörigt...
    Mamman ger inte ens pappa inblick i nått av barnets liv hänger du med...som skola utvecklingsamtal läkarbesök ja allt...de interimistiska beslutet som blev träff varannan helg ja diverse..telefon kontakt..de bröt hon direkt..stängde av telefon tex..så hon klipper kontakten..även om pappan har lika stor rätt så träder hon över detta med..jag förstår han tröttnar och vägrar i detta läge...varför ska hon kunna köra över honom som förälder på alla sätt ??
    Och visst har hon råd och göra en ny stämning så är det ju upp till henne sista rundan va inte billig direkt för nån av dom...
    Om han inte orkar strida för ens lite umgänge så är det kanske dags att ge upp vårdnaden också, i alla fall tillfälligt. Inte helt just att förvägra barnen skola, resor, vård mm bara för att mamman är en skitstövel och han inte orkar.
  • Kjell2
    Anonym skrev 2012-06-01 13:25:50 följande:
    Och advokaten i detta kan inte kräva det??
    De enda hon kan göra e och råda sin klient och gå vidare och söka ensam vårdnad..
    Avokaten kan kräva påskrift lika lite som mamman. Däremot kan mammans advokaten skriva ett brev till din man och begära in påskrift. Din man behöver sen inte skriva på men drar mamma allt till domstol för att få enskild vårdnad blir det då supertydligt att hon försökt på olika sätt att få en påskrift. Kommer inte se bra ut för din man vid en eventuell tvist om vårdnaden.

För att få EV måste mamman kunna påvisa samarbetssvårigheter. En tydlig vägran att skriva på saker om t ex skola och vård är tydliga på det.
  • Anonym

Det har ju redan varit en tvist...de har fortfarande gemensam vårdnad
    De dömde till ett intimistiskt schema......
    För barnet och pappan...bara för mamman vägrar låta barnet och pappan ha ett umgänge..
    Hon bröt det direkt..Så visst hon kan dra igång igen.,..men då kan ju vi dra igång att hon bröt beslutet som domaren klappar på att de ska vara...
    Inget av schemat har hon gjort nått åt  så ja går man i mot ett sånt kan man även i det läget bli av med vårdnaden eftersom hon inte samarbetar heller

• Kjell2
    Anonym skrev 2012-06-01 13:42:11 följande:
    Det har ju redan varit en tvist...de har fortfarande gemensam vårdnad
    De dömde till ett intimistiskt schema......
    För barnet och pappan...bara för mamman vägrar låta barnet och pappan ha ett umgänge..
    Hon bröt det direkt..Så visst hon kan dra igång igen.,..men då kan ju vi dra igång att hon bröt beslutet som domaren klappar på att de ska vara...
    Inget av schemat har hon gjort nått åt  så ja går man i mot ett sånt kan man även i det läget bli av med vårdnaden eftersom hon inte samarbetar heller
    Visst kan ni chansa och gå in i en ny tvist. Men med en mamma som har allt umgänge och en pappa som vägar skriva, trots uppmaningar från advokat, kommer det inte se helt bra ut för er.

Din man få nog väja -
    Ta ett aktvit del i sina barn med umgänge och vårdnad mm och då nu direkt ta en strid för umgänge enligt schema. Han kan t ex vända sig till domstol och kräva verkställighet av det schema som finns fastställt.

eller 
    Ge upp och inte orka och då skriva över vårdnaden på mamman. Genom att inte skriva på om saker som pass, vård, skola, dagis är det i huvudsak barnen han förstör för, inte skitstöveln till mamma.

• Kjell2

Vidare - det mamman gör nu är rätt smart om en inte just, vare sig mot din man eller barnen.

Hon ser till att pappan inte träffar barnen genom fult spel. Utan att lämna tydliga, för en domstol, spår efter sig. Samtidigt ser hon till att det bli supertydligt, genom brev från advokat, att pappan vägar skriva på och samarbet kring vårdnaden.

När detta hamnar i huvudförhanlingen kommer domstolen se en pappa som inte haft något umgänge och vägar samarbeta. Stor risk då att domen blir EV för mamman och väldigt begränsat umgänge för pappan.

• Anonym
    Kjell2 skrev 2012-06-01 13:50:02 följande:
    Visst kan ni chansa och gå in i en ny tvist. Men med en mamma som har allt umgänge och en pappa som vägar skriva, trots uppmaningar från advokat, kommer det inte se helt bra ut för er.

Din man få nog väja -
    Ta ett aktvit del i sina barn med umgänge och vårdnad mm och då nu direkt ta en strid för umgänge enligt schema. Han kan t ex vända sig till domstol och kräva verkställighet av det schema som finns fastställt.

eller 
    Ge upp och inte orka och då skriva över vårdnaden på mamman. Genom att inte skriva på om saker som pass, vård, skola, dagis är det i huvudsak barnen han förstör för, inte skitstöveln till mamma.

Pappan vill ju ha sitt barn...men hon nekar..och sätter alla käppar i hjulet..de bor inte ens i samma stad..Hon klipper telefon kontakt ja allt..även nätet..blockas hit och dit..va ska han göra??
  • Anonym

Ja hon är slipad och slingrar allt..och hon skiter i att barnet mår dåligt som vill träffa sin pappa...hon kör över barnet med..så tragiskt..

• Kjell2
    Anonym skrev 2012-06-01 14:00:49 följande:
    Pappan vill ju ha sitt barn...men hon nekar..och sätter alla käppar i hjulet..de bor inte ens i samma stad..Hon klipper telefon kontakt ja allt..även nätet..blockas hit och dit..va ska han göra??
    Han ska gå till domstol och begära verställighet av det fastställda umgängesschemat. Han kan alltid försöka med familjerätten först,
  • Anonym

Mamman har även utfört våld på barnet så som stryp tag...ja då är man en lämplig vårdnads havare.. hmm..ja systemet är sjukt många gånger.

• Anonym

Hon har slingrat alla kring sitt finger tro mig...på familjerätt i hennes kommun så tar de parti för mamman även soc..han ville ha ett fadeskaps test eftersom hon slängt ur sig vid flertal tillfällen att barnet inte va hans..socialen neka när han krävde ett test...Öhh..

• Kjell2
    Anonym skrev 2012-06-01 14:03:12 följande:
    Mamman har även utfört våld på barnet så som stryp tag...ja då är man en lämplig vårdnads havare.. hmm..ja systemet är sjukt många gånger.
    Är hon dömd för det?

Om mamman är olämplig så är det ännu större anledning att din man strider för sina barn och ser till att det får en bra uppväxt.

Din mans problem just nu är att han genom att inte kämpa för det umgänge han har rätt till och vägra skriva på papper kommer se till att mamman får både vårdnad, boende och umgänge
Svar på tråden Vad kan en advokat kräva igentligen??