• Hurså

Flasknapp med minsta möjliga hål?

Jag har en liten kille på 10 veckor som har väldiga problem med ätandet. Hur vi än gör så hinner han inte svälja undan det han suger i sig vilket resulterar i att han kväljs, sätter i halsen och sväljer massor av luft. Har provat MAM, Medela och Dr Brown men ingen av dem funkar riktigt bra. Esska har jag läst ska ha större hål än MAM så den har kag inte provat. Dr Brown var bäst men fortfarande inte helt bra. Vet någon om det finns dinappar med ännu mindre hål? Kanske på någon babybutik eller så?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Flasknapp med minsta möjliga hål?
  • Floff

Alltså.. Suck.. Det är jag som är TS, har haft problem med inloggning på appen och mobilsidan så det är två olika konton.

• Dr to be

Såg att du provat medela men vilken av dem? Vi använder calma-flaskan som gör att bebisen måste kämpa för att få något precis som vid bröstet.

Den funkar väldigt bra för vår dotter som ammas och får ersättning vid varje mål (ammar för att det är mysigt och det "bästa" och ersättning för att hon behöver mer än vad jag har i brösten).

Lycka till

• Hurså

Tack för svaret! Jo det är Calma jag har också, men tyvärr kommer det för mycket och för snabbt ur den också

• Stork

Avent flaskorna finns i vissa butiker! Jag tror man kunde söka på deras hemsida vart dem finns. Första nappen alltså 1an, har jag svårt att få ut ifrån till och med :)

Svar på tråden Flasknapp med minsta möjliga hål?