• DreamBear

Problem med magen

Jag fick en dotter för 7 månader sedan. Förlossningen sluta med sugklocka och ett klipp. Sprack inget. Läkte ihop fort och bra därnere. Magen kom igång ett par dagar efter förlossningen. Men jag har sedan förlossningen haft ont i magen. Är detta något som är vanligt?

Jag får gå på toa för nummer två 1-3 gånger om dagen, oftast bara en gång efter frukost men ibland blir det upp till tre. Är varken dålig eller hård i magen. Utan något mittemellan. Ibland händer det att jag inte får gå en dag eller två, eller att det kommer väldigt lite. Då brukar det kompenserars med att jag får gå flera när magen kommer igång efter ett par dagar. Får jätteofta magknip pga gaser. Värken släpper då om jag får fisa. Får jag inte det, eller om jag inte kan, så får jag såklart jätteont. Har betydligt mer gaser nu än jag hade innan och under graviditeten.

Känner nästan konstant en värk i magen som påminner om träningsvärk. Ömmar och värker. Och det är denna värk som gör allt jobbigt. Eftersom jag inte vet vad värken betyder när den kommer vill jag helst vara hemma eller i närheten av toalett.

Jag ammar inte, och har inte gjort det på 4-5 månader. Fick mens ca två månader efter förlossningen, och sedan dess kommer den regelbundet igen som innan. Blöder dock mer och det är mer mörkrött det som kommer ut och mörka klumpar. Men jag blöder bara 4-5 dagar sedan är det helt slut.  Jag tar dagliga promenader på minst 30 minuter. Äter enligt mig själv bra (frukost, lunch, middag och mellanmål 2-3 gånger).

Är det vanligt att man får ont i magen, har denna värk och har problem med magen i allmänhet så här långt efter förlossningen? Någon som vet?         

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-01 08:43
    Och detta hamna helt fel. Skulle ligga i Efter förlossningen.

• Svar på tråden Problem med magen
  • Redmilk

Hej! Jag har också ont i magen efter förlossningen

Magknip o diarre. Är nästan rädd för att äta, vet aldrig när magknipet ska komma och vilken föda det är som kickar igång magontet.

Hoppas det går över, för oss båda!

• DreamBear

Redmilk: Är du illamående också?

Jag har tagit tag i saken nu och beställt en tid hos läkaren. Känns som mitt liv inte fungerar nu pga värken i magen och jag känner att jag måste få hjälp!

• Redmilk

Jag är inte illamående dock ! Idag är första morgonen utan diarre! Skönt!

Hoppas du får bra hjälp hos doktorn! Stå på dig!

Svar på tråden Problem med magen