• Kers

Bläää! Jag drack mitt snor! Vad är det äckligaste ni ätit/druckit?

När jag låg däckad i influensa en gång så låg jag och hade förskräcklig hosta med äckligt slem. Jag harklade och spottade hela tiden. Orkade till slut inte springa upp på toa och harkla ur mig så jag loskade i ett vattenglas som stod på sängbordet. Fortsatte så under hela natten. På morgonen vaknade jag och var svintörstig, alldeles torr i halsen och cravade efter VATTEN och i mitt förvirrade febertillstånd så tog jag vattenglaset som stod på sängbordet. Och ja, jag svepte "vattnet". Först när de slemmiga klumparna rann ner i halsen fattade jag - BLÄÄÄÄ! :)

Andra äckliga grejer jag ätit/druckit är: gräshoppor och torkade fiskar (blev bjuden på lokalt snacks i Malaysia), lammhjärna och blodsoppa.

Kom igen nu, vilka är era värsta "kulinariska" upplevelser? Bring it on!     

• Svar på tråden Bläää! Jag drack mitt snor! Vad är det äckligaste ni ätit/druckit?
  • pluvdo

Det allra äckligaste jag minns var nog när jag var onykter för kanske fem år sedan och skulle dricka cola light ur flaska och så råkade jag spy i flaskan. Inte mycket, men ändå. Sedan drack jag lite av det innan jag insåg att jag spytt däri. Alltså... uäääääääähhh!

Något annat halväckligt var när jag var yngre, tonåring, och hade hamstrar. Jag hade nio stycken på en gång under en period och bodde då en våning upp från badrummet, så när jag skulle städa burarna och byta ut dricksvattnet och så så brukade jag ta med en PET-flaska med rent vatten i och en att hälla över hamstrarnas gamla vatten i. Så hade jag en flaska cola light stående bredvid mig samtidigt som jag satt på golvet i mitt rum och bytte spån och hade mig. Så skulle jag dricka lite och råkade förstås ta flaskan med det gamla hamstervattnet istället för colan. Inte jtäteäckligt, för det var ju ändå bara vatten, men ändå... ett par veckor gammalt vatten.

• Kers

Hahaha! Det där med spyan i colaflaskan fick mig att tänka på en till sak.. Jag var på midsommarfest med långbord och hela köret och det skulle drickas snaps. Jag var typ 14 och älskade allt med alkohol och ville SJÄLVKLART ha en snaps Bäska Droppar. Snapsen satte sig "snett" i halsen så jag spydde upp den direkt, bara själva snapsen, i handen! Ingen vid bordet verkade ha märkt något och jag visste inte vad jag skulle göra med den så jag drack upp den IGEN! Snacka om att vara het på spriten..

Jag dricker än idag inte snaps.   

• 47Derevko

En vän till en vän drack en gång direkt ur en fruktyoghurtkartong som stod framme ute på altanen. Vad han inte visste var att den i princip var slut och att de andra som befann sig där hade fimpat i den flera gånger. De många klumparna han kände var med andra ord inte fruktbitar...

The truth takes time
  • Smulan 89

Mosters man drack en gång rakt ur en filpaket i kylskåpet. Han märkte inte först att den var lite väl segflytande och dessutom fick han några rejäla klumpar i munnen. När han kände smaken insåg han att den kanske hade stått i kylen lite för länge. Mögelklumpar har ju lite speciell smak...

• Smulan 89

När jag var liten lurade min kusin i mig diskmedel. Det var på den tiden det fanns en grön dricka/läsk som hette "Hugo", som vi hade hemma ibland. Det fattade ju inte jag som var kanske 5-6 år eller något. Trodde förstås att det var "Hugo-dricka".

• Simon 681

Vitvinsvinäger. Tre rejäla klunkar. Var lite onykter och läste bara till "Vitvin". Kunde i ett par år inte vara i samma rum som någom som så mycket som öppnade en förpackning "salt and vinegar" chips.

• Marilyn

Har själv aldrig druckit ngt äckligt, men min man drack fritösfett en gång i sin ungdom.

Han kom hem lite på lyset och var skittörstig. Var under julen och de hade alltid några läskflaskor ståendes bredvid kylen. Denna gång såg han en julmustflaska som han halsade ur. Vad han inte visste var att hans päron hällt fettet från fritösen i den tomma flaskan. Ser tydligen ungefär likadant ut och är det mörkt och man är full kan misstaget göras. Tydligen hann han hälla i sig ett par stora klunkar innan han fattade vad det var.

Tänk er fetthinnan på insidan av munnen efter den! Tydligen hade det inte gått att skölja bort utan det fick liksom skavas bort när han åt annan mat. Fy farao vad äckligt!!

Svar på tråden Bläää! Jag drack mitt snor! Vad är det äckligaste ni ätit/druckit?