• minkamp

LCHF Kokostoppar

Jag har bakat en smaskig sats kokostoppar ala lchf med detta recept:

50g Smör
    ½-1dl Sukrin
    1 påse Ica kokos
    2st Ägg

Nu undrar jag:

Hur många kolisar blir det per topp? Vågar man äta en topp några gånger i veckan då jag äter hyffsat strikt LCHF i övrigt?

De är galet goda och stillar mitt sötsug som kommer ibland, utan att trigga igång mig på annat!

Tacksam för snabba svar :)

• Svar på tråden LCHF Kokostoppar
  • Fiine

Om du vill räkna ut kalorierna i varje topp så lägger du ihop alla ingredienser och delar på antal toppar.
    Men antal kolhydrater vet jag inte hur man räknar ut. Pröva att googla det.

• minkamp

Komigen, någon?
    Ingen som kan svara på hur många kolhydrater det är per topp?

• GummiGutta

200g kokosflingor: 6,8 g kh
    50 g smör: 0,25 g kh
    2 ägg (ca 100-110g?): ca 0,4 g kh

Blir 7,45 g kh för det, sukrin vet jag inte riktigt hur man räknar. Sen delar du det på antal kokostoppar så får du g kh per st.

• GummiGutta

Googlat lite snabbt på sukrin, kolhydraterna däri (100%) räknas tydligen inte alls så då får du dela 7,45 g i antalet kokostoppar du gjort (vilket inte framgår i TS).

Sen vet jag inte om det är 200 g i icas kokospåse. men enligt livsmedelsverkets databas så är det 3,4 g kh i 100g torkade kokosflingor.

• minkamp
    GummiGutta skrev 2012-06-01 10:39:57 följande:
    Googlat lite snabbt på sukrin, kolhydraterna däri (100%) räknas tydligen inte alls så då får du dela 7,45 g i antalet kokostoppar du gjort (vilket inte framgår i TS).

Sen vet jag inte om det är 200 g i icas kokospåse. men enligt livsmedelsverkets databas så är det 3,4 g kh i 100g torkade kokosflingor.
    Tack för ditt svar, du är ett geni :D
    M a o, om det är ca 12 toppar.. så blir det ~0,62kolh/topp?

Tjohoo de som är så goda!
Svar på tråden LCHF Kokostoppar