• liquidator

Någon med erfarenhet av att få "bonusbarn"?

Hej

Jag har tvillingar som är 6,5 år gamla, en kille och en tjej. Nu har jag träffat en underbar tjej som oxå hon har barn. Närmare bestämt 3 stycken! Helt underbara barn i åldrarna 10,9 och 5 år.

Tänkte kolla lite här om det är någon med liknande erfarenheter att dela med sig av och om vad som är viktigt att tänka på osv...

Vågar man satsa när man gått igenom skilsmässa en gång tidigare?

Vi har barnen på halvtid båda två.

Hör gärna av er!

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av att få "bonusbarn"?
  • Ddg78

Jag är tillsammans med en helt underbar tjej som har två barn sen innan åldrar 10 o 6år dom helt fantastiska Och jag har själv ett barn från ett tidigare förhållande.

För mig var allt jätte bra dom första månaderna sen insåg dom att jag kommer inte att försvinna. Och då började dom testa mig hur mycket som helst, jag tog det mer som ett frisk hets tecken ifrån deras sida. Och det varade bara någon vecka sen vart det jätte bra igen. Jag har valt min sambo i vetskap om att hon har 2barn så för mig är det en självklarhet att jag ska göra allt jag bara kan för dom och finnas där. Ingen av oss gör någon skillnad på barnen men vi ser till att dom får egen tid var och en för sig.

Stressa inte fram något utan låt hennes barn söka sig till dig i sin egen takt så kommer nog allt att gå bra. Efter att det hade gått ett tag så pratade jag med hennes barn själv och förklarade att jag inte är ute efter att ta deras pappas plats, men att jag där i mot kommer att ställa upp för dom lika mycket som deras pappa. Personligen tycker jag att vi har fått en mycket bättre relation. Men det viktigaste är nog att komma ihåg är att du har valt hennes barn och hon dina, dom har inte valt er!!

Känns det rätt för dig o henne så är det Rätt

Önskar er all lycka och ge barnen tid så kommer du nog hade lika underbart bra som mig

Svar på tråden Någon med erfarenhet av att få "bonusbarn"?