• camillas1985

Någon som fött barn i västerås och gett ersättning från start?

Funderar över vad de har för flaskor på BB och om man kan ta med egen om man tänk att barnet ska använda en speciell? Måste ju vara bättre att de vänjer sig med den flaska man tänk använda hemma från början än att man ska börja med den när man kommer hem? Vilken ersättning använder de?
    Får man fixa nått själv eller måste man ringa på dom varje gång barnet ska äta?

Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
  • Svar på tråden Någon som fött barn i västerås och gett ersättning från start?
  • Dr to be

Gav inte ersättning från start men vi kom tillbaka 2 ggr på 2 veckor pga gulsot. Dottern behövde då mer mat än vad jag hade i brösten så då blev det ersättning efter amningen.
    De använder NAN 1. Vi fick medelas calma-flaska bär vi var där. När vi skrevs ut köpte vi en egen på Apoteket och den använder vi än idag 7 v senare då den ser till att barnet kämpar för maten precis son det gör vid brösten. (hon ammas och får ersättning varje mål).

• Dr to be

De fixar när man ringer. Frågade dock aldrig om vi fick blanda själva.

• camillas1985

Har tittar på sån flaska men nu har jag både avent, mam och doctor brown flaskor hemma så känns onödigt att köpa fler. Har använt mam till mina andra barn så hade väl tänkt testa den först nu också. Och nan passar ju också bra för det är vad jag brukar använda.

Isak 090201 William 100721 Flickan i magen 120710
Svar på tråden Någon som fött barn i västerås och gett ersättning från start?