• simple82

Balanserat kromosomfel mellan 2 & 10, flera?

Hejsan, finns de några flera som har fått kontaterat kromosomfel hos sig och försöker få barn? Jag har ett kromosomfel mellan 2 och 10, som påverkar att vi har svårt bli med barn och blir de är risken för missfall stor och sen kan barnen bli så allvarligt sjukt att de dör inom första året och därför måste testats NOGA i magen innan vecka 12 redan.. Detta är ett ovanligt fel att ha fel just mellan 2 och 10 men finns de några flera?

• Svar på tråden Balanserat kromosomfel mellan 2 & 10, flera?
  • jompi

Hejsan! jag har ett kromosomfel 8-22 de betyder att jag har lätt att bli med barn dock väldigt svårt att få de och "fastna" i magen och har nu gått igenom 6 missfall. och vi har äntligen fått bekräftat om provrör IVF inom ett halvår. dock är jag med barn igen på vaniligt vis och måste vänta till vecka 12 för att göra ett moderkaks prov, har du gjort ett sådant och gjorde de ont? jag har inte ett ban sen tidigare så jag har mycket frågor och så.. känner mig rätt ensam från och till om detta. jag hoppas att det ordnade sig för dig iomed att de var ett tag sen du skrev inlägget., håller tummarna stenhårt och mirakel har hänt så varför skulle de inte kunna hända oss... vi får bara inte ge upp!! kram. ps. hur går de? är lite nyfiken och så :)

Svar på tråden Balanserat kromosomfel mellan 2 & 10, flera?