• nevermind

Hoppas på att få donera, behöver stöd av er som donerat/tagit emot ägg.

Hej vänner!

Jag kom på tanken för flera år sen, och bestämde mig för kanske ett år sedan. Däremot har annat kommit emellan, en p-stav bland annat... Nu har jag precis satt i en kopparspiral och enligt info-blad är det inga problem.

Har inga egentliga frågor, vill bara ha lite uppmuntran och "push". Och gärna råd från er som donerat. Vad ska jag tänka på?

Ja förresten, en fråga: Får jag ha några önskemål angående donatorn?

Och bara en till: Är det svårt att bli godkänd?       

• Svar på tråden Hoppas på att få donera, behöver stöd av er som donerat/tagit emot ägg.
  • eulalian

Jag är oxå intresserad :)

• nevermind

Jag har en fråga till: Hormoninjektionerna... Ska man ge sig själv sprutor varje dag..? Hmm...

Men absolut värt det. Tror jag. 

• Paksenarrion
    nevermind skrev 2012-05-29 10:33:49 följande:
    Jag har en fråga till: Hormoninjektionerna... Ska man ge sig själv sprutor varje dag..? Hmm...

Men absolut värt det. Tror jag. 
    Ja, det gör man. Man lär sig och man vänjer sig

Det kan kännas lite obehagligt i äggstockarna när äggen växer till sig (det är ju flera på en gång och det går ju inte helt obemärkt förbi).

Lycka till och tack för att du vill donera ägg
  • eulalian

Tänk så letar barnet upp en i vuxen ålder. Och så ser man precis likadana ut.. Undrar om det känns som "ens barn"? Just om likheter skulle finnas, plus att det faktiskt är ens egens gener..

• eulalian

Injektionerna, är det subcutana injektioner alltså? I underhudsfettet?

• Paksenarrion
    eulalian skrev 2012-05-29 10:40:17 följande:
    Injektionerna, är det subcutana injektioner alltså? I underhudsfettet?
    Ja. Man kan ta dem i magen (vilket är vanligast) eller i låret (om man har lite fett där, vilket jag i varje fall har )
  • nevermind
    eulalian skrev 2012-05-29 10:39:35 följande:
    Tänk så letar barnet upp en i vuxen ålder. Och så ser man precis likadana ut.. Undrar om det känns som "ens barn"? Just om likheter skulle finnas, plus att det faktiskt är ens egens gener..
    Blod är inte tjockare än vatten. Jag behöver inte alla de där äggen, antingen kommer de ut i en menstration eller kasseras i klimakteriet. Jag har INGET behov av dem eftersom jag förmodligen inte kommer skaffa egna barn. Vill göra detta så jag kan sterilisera mig sen.

Ens föräldrar är dom som tar hand om en. Ja, jag är nyfiken på om vi är lika. Först tänkte jag att jag inte vill att barnet söker upp mig, men nu kan jag inte låta bli att tänka på hur ungen kommer se ut.
    Paksenarrion skrev 2012-05-29 10:38:29 följande:
    Ja, det gör man. Man lär sig och man vänjer sig

Det kan kännas lite obehagligt i äggstockarna när äggen växer till sig (det är ju flera på en gång och det går ju inte helt obemärkt förbi).

Lycka till och tack för att du vill donera ägg

Är det såna där mininålar som diabetriker har, eller längre? Jag är inte spruträdd men det känns liksom märkligt att utsätta sig själv för smärta. Fast det är nog inte värre än att noppa raggarranden.

Fler frågor (det blev några stycken ändå):
    Någon som hade problem med partnern, att han/hon var negativ?
    Hur känns äggplocket? Ont..?        

• Paksenarrion
    nevermind skrev 2012-05-29 11:03:28 följande:
    Är det såna där mininålar som diabetriker har, eller längre? Jag är inte spruträdd men det känns liksom märkligt att utsätta sig själv för smärta. Fast det är nog inte värre än att noppa raggarranden.

Fler frågor (det blev några stycken ändå):
    Någon som hade problem med partnern, att han/hon var negativ?
    Hur känns äggplocket? Ont..?        
    Lite större tror jag de är, men mitt tips är att sätta nålen mot huden - känns det flytta en millimeter tills den inte känns (man har känselnerver nästan överallt men nästan innbär också att det finns millimetrar där det inte gör ont/känns )

Man får rejält med smärtstillande och sånt när man plockar äggen. Själv slidväggen bedövas (känns inte enligt mig). Sen plockar de äggen och man får "kvickna till" lite och sen gå hem.
Svar på tråden Hoppas på att få donera, behöver stöd av er som donerat/tagit emot ägg.