• elefantmamman

Någon mer som har problem med fiskar från Täby?

En kompis till mig har köpt fiskar vid ett par tillfällen från zoobutiken i Täby Centrum. Var enda gång har flera av dom dött och hon fick höra att dom hade haft problem men att det nu var åtgärdat. Här om dagen hade dom ett bra erbjudande på Zebrafiskar och hon bestämde sig för att testa igen. Den här gången dog alla 20 nya zebrafiskar + två av fiskarna hon hade innan.

Finns det någon mer som handlat där och som haft samma problem? 

• Svar på tråden Någon mer som har problem med fiskar från Täby?
  • elefantmamman

Allt är okej. Och hon har köpt fiskar från många andra ställen och det är aldrig nåt problem, bara när hon köper från Täby.

• Meddelande borttaget
  • Leelin

Hej! jag fick höra att man ska vara försiktiga med fiskar när man tar hem dom. att man ska till exempel ha dom innanför jackan när man vistas ute, för dom är väldigt känsliga för drag. dom kan då få bland annat vita prick. jag har fått det några gånger på mina guldfiskar. fick även svamp en gång.

• elefantmamman
    Leelin skrev 2012-11-09 05:08:51 följande:
    Hej! jag fick höra att man ska vara försiktiga med fiskar när man tar hem dom. att man ska till exempel ha dom innanför jackan när man vistas ute, för dom är väldigt känsliga för drag. dom kan då få bland annat vita prick. jag har fått det några gånger på mina guldfiskar. fick även svamp en gång.
    Dom ligger alltid ordentligt inpackade så det borde inte vara problemet.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Någon mer som har problem med fiskar från Täby?