• Cessel

Behå eller topp

Jag är gravid i v 27 med första barnet och har börjat läcka från brösten och det känns som att brösten börjat växa. Jag skulle behöva en ny behå eller topp då jag tycker att alla mina gamla trycker. Dessutom behöver jag inlägg i behån eftersom det läcker. Jag är ju helt ny på det och behöver lite hjälp. Vill inte köpa någon dyr amningsbehå, jag misstänker att brösten kommer växa mer mot slutet och då kommer den väl inte att passa. Tänker att det kanske är skönt med en topp eller om det finns någon bra behå som inte är allt för dyr och som är stretchig så att den räcker om brösten växer. Hjälp mig med förslag. Helst skulle jag vilja prova dem innan men det verkar svårt att hitta affärer som säljer.

• Svar på tråden Behå eller topp
  • daimstrut

Twilfit har en del amningsbh i eget märke som inte är svindyra, mjuka och sköna. Min erfarenhet är att om du köper en så kanske den inte passar direkt efter förlossningen men efter hand som du ammar går bröststorleken ned, speciellt senare när bebisen börjar äta mat också, så då får du säkert användning för bhn om du köper en nu. Lycka till!

• Lärka

Lindex har ett amningslinne för 150kr. Det har ingen bygel (bra för mjölkproduktionen) och är väldigt töjbar. Jag hade två sådana till BB och klarade att åka upp 2 strlk i bh i samma linne. Sedan kan du prova ut dyra amningsbehåar när mjölken kommit igång normalt efter 5-10 dagar. Rekommenderar varmt linnet.

• Lärka

Amningsinlägg finns på ica och apotek, dyra och billiga... Föreslår att du köper en av varje sort och provar, smaken är som baken. Till lite läckage under graviditet och första dagarna så räcker en billig sort utan problem, sedan är det individuellt. Det finns även tvättbara att köpa på nätet, ex minimundus och många amningsklädbutiker, som är mycket mysigare och billigare i längden men kräver tvätt i 60C.

• Barbamama08

Amningslinnet ger inget som helst stöd. Gå till en riktig underklädesaffär och be om hjälp.

• Lärka
    Barbamama08 skrev 2012-05-29 13:29:02 följande:
    Amningslinnet ger inget som helst stöd. Gå till en riktig underklädesaffär och be om hjälp.
    Instämmer, efter ett par dagar efter förlossningen när man fått igång mjölken. Innan dess blir det dyrt att köpa en fin bh i fel storlek...

TS skriver: "Vill inte köpa någon dyr amningsbehå"
  • Barbamama08

Ja men hon skrev ju också att hon är i v 27, ett bra tag kvar tills förlossningen alltså ;)

• Cessel

Har helt glömt bort den här tråden. Blev massa extrakontroller av bebis och sedan kom han för tidigt men allt har gått bra. Jag använder amningslinnena typ dygnet runt, tycker de är superbra.

• Solis1500
    Cessel skrev 2012-12-20 12:59:03 följande:
    Har helt glömt bort den här tråden. Blev massa extrakontroller av bebis och sedan kom han för tidigt men allt har gått bra. Jag använder amningslinnena typ dygnet runt, tycker de är superbra.

Jag tycker amningslinnena är bra att skrutta runt i hemma och om man inte ska ut och gå eller göra nåt skumpigare. När jag åker och rider använder jag mina vanliga sportbehåar.
Svar på tråden Behå eller topp