• mammaM12

problem med dop.

Hej allihoppa!!

Jag har fått ett problem när det kommer till mina föräldrar under dopet.
    Bakgrundsfakta: Mina föräldrar skildes fö ca 4 år sedan efter en tids krångel. Nu har pappa en ny som han är gift med. 
    Mamma lever just nu ensam. Pappa bor en bit ifrån vilket har gjort till att han endast träffat vår son 1 gång medans mamma som bor nära gör det 1 gång i veckan.
    Mina föräldrar kan inte tala med varandra alls.

problemet: Eftersom vi har förstått både jag och min man att mamma kommer använda våran son emot min pappa under dopdagen(vilket hon säger att hon inte kommer dock)  så har vi bestämt att det är bara jag och min man + gudföräldrarna som kommer hålla i vår son under den dagen (som är ca 2-3h vi talar om) Jag har framfört det till min pappa och han accepterade det och tyckte att vi bestämde vad som skulle göras den dagen. Min mamma tyckte att det var en förolämpning mot henne och blev sur och sa att då behövde hon inte komma alls. Sedan la hon på. 
    Så min fråga är nu...vad fan ska jag göra? Vad är rätt och vad är fel? Jag vill bara slippa krånglet med dem.  

• Svar på tråden problem med dop.
  • Khaleesi

Du behöver egentligen inte göra något alls nu. Ni håller dopet när ni har tänkt, och så ser ni om din mamma dyker upp eller inte.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • La Lola

Jag hajar inte...på vilket sätt skulle din mamma...va...använda din son mot din pappa?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Khaleesi skrev 2012-05-28 16:08:05 följande:
    Du behöver egentligen inte göra något alls nu. Ni håller dopet när ni har tänkt, och så ser ni om din mamma dyker upp eller inte.
    Ja exakt.
  • mammaM12

Att bara min mamma kommer hålla i honom hela tiden så inte min pappa eller någon annan för den delen kommer kunna hålla i han. 

• Nyfiken gul

håller med föregående talare - ni håller dopet som ni bestämt och resten är upp till din mamma. Hon vet reglerna och passar dom inte så är det hennes val att utebli i så fall.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    mammaM12 skrev 2012-05-28 16:10:14 följande:
    Att bara min mamma kommer hålla i honom hela tiden så inte min pappa eller någon annan för den delen kommer kunna hålla i han. 

varför skulle ni tillåta det över huvud taget? Dop eller inte spelar ingen roll.... det är aldrig okej.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • La Lola
    mammaM12 skrev 2012-05-28 16:10:14 följande:
    eh...då är det väl bara för den som vill hålla att säga "nu är den min tur att hålla"?
  • mammaM12

tack för er hjälp. då går jag vidare med att inte göra något alls.=)

• Millicent

Jag hade helt ärligt låtit min mamma hållas eftersom jag utgår från att min pappa hade kunnat hantera att se barnbarnet bäras av sin mormor. Så jag hade inte gjort en regel om vem som får bära. Jag hade förberett pappa på att mamma kommer att hålla sig framme och att han får köpa det vid det tillfället. Detta för att jag hellre hade haft mormor och morfar med på dopet än att ordna en konflikt för att undvika en annan, för det är ju det som är gjort nu. Och morfar får inte hålla i bebben ändå med tanke på regeln. Så hur blev det här bättre än det hade blivit annars?

Svar på tråden problem med dop.