Extrema kräkningar, akassa?hjälp!
Jobbar på en nyöppnad restaurang, som min kompis äger. Får 11000:- i månadslön innan skatt, alltså väldigt låg lön. Väntar barn i januari och har börjat kräkas någe enormt, har inte fått i mig varken vätska eller mat på 2-3 dagar nu, Var på akuten igår och ska ev dit imorgon för att få dropp. Dom säger att jag måste sluta stressa och ta det så lugnt jag bara kan. Så nu är jag hemma från jobbet nästa vecka, och min chef undrar när jag kommer tillbaka. Jag mår verkligen piss & har ingen aning om när jag kommer orka jobba igen. (är servitris, tar hand om ca 50-60 gäster själv varje dag ich har ett väldigt stressigtt schema med max en ledig dag i veckan och ingen rast på i stort sett hela dagen). Missförstå mig inte, jag älskar mitt jobb! Men det kan bli lite mycket & nu vill jag självklart sätta bebisens & mitt välmående först. Så, till mina funderingar.. Hur gör man om jag nu blir arbetslös? Vad får jag ut då? Jobbade på ett annat jobb med ca 20000:- innan skatt tills i slutet av mars, räknas det in i min akassa-ersättning då? Eller går dom bara efter det senaste jobbet? Min chef vill ha svar snarast på om jag tror att jag kan jobba i sommar eller inte :/ jättesvårt att veta nu, när jag precis har börjat gå på mediciner. Snälla, alla tankar är bra!