• Ellapropella

Ersättning ger trög mage?

Har nån nåt tips på hur jag ska kunna hjälpa dottern bli bättre i magen? Hon får ersättning, och det märks att hon får ta i mer när hon bajsar, och att det verkar vara jobbigt för henne...

Har hört nåt om både messmör och matolja, men vet inte om det stämmer....

Finns det nåt jag kan ge henne? Hon är 1.5 vecka....

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Ersättning ger trög mage?
  • Vickan I

Vi ger 1-2 teskedar rapsolja i varje flaska. Men vår kille var lite äldre när vi behövde börja med det.

• piggelina1978

Vi gav 100% Semper Lemolac istället för vanlig Semper (vet inte om motsvarande finns om du ger NAN). Detta funkade super för oss. Nu är han några månader och vi har börjat ge 1/3 vanlig ersättning i flaskan och 2/3 Lemolac och det funkar bra. Bajsar varje dag!

• bebis maj 12

Kan man ge lemolac från födseln?? Är NAN PRO 1 likt som lemolac?

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael bf maj-12
  • Solen11

Köp Baby Semp Bifidus. Säljs endast på apotek. Superbra om bebisen är förstoppad/trög i magen.
    Blanda ut med ''vanlig'' ersättning och se om det räcker innan du ger en portion bara Bifidus.

• bebis maj 12

Kom ihåg att jag gav bifidus till mina två andra barn också...men vet att den är från 4 veckor,,men har för mig att jag gav det innan...nu är min bebis bara 5 dagar men han har blivit hård i magen,har inte bajsat alls idag..ger nan 1. Bvc ska hit i morron,ska se om jag kan ge det tidigare

Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael bf maj-12
  • attflaskmata

Har du ammat innan så du märker att det blir skillnad när du ger ersättning?

Så små barn har inte koll på sina muskelfunktioner så det kan uppfattas som de får kämpa för att få ut bajset som sedan är löst. Jämför med att de inte kan lyfta armar, sortera ansiktsutryck eller så ännu. 

• Grodan2012

Min pojke är 4 veckor och han får Nan 1. Han har börjat bajsa varannan dag och när han gör det verkar det precis som att han får världens magknip och får ont och måste kämpa jätte mycket för att få ut det. Till råga på allt så kommer det massor och vi måste bada honom direkt. Nån som har något tips eller råd på vad göra för att underlätta för honom?

Svar på tråden Ersättning ger trög mage?