• Anonym (Sprutstart)

Väldigt låg dos Puregon?

Vi gör vår första IVF och jag har sprutstart imorgon. Fick ordination att ta 125 enheter Puregon (kommer inte ihåg vilken enhetSkäms).

Är inte det en väldigt låg dos?

Vi har gjort AIH innan och då skulle man bara stimulera fram 1-2 ägg och sedan inseminera, och det som hände då var att det tog lååång tid för mitt ägg att växa till sig. Fick till sist en höjd dos och då fungerade det. Men då hade det dragit ut på tiden, kändes inte alls bra. Nu gör vi IVF:en i ett annat landsting och läkaren har inte läst min journal.

Vad tror ni, är 125 enheter en låg dos om man ev. är lite svårstimulerad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-24 20:12
    Måste tillägga att jag inte kommer ihåg vilken dos jag fick under de första veckorna inför vår AIH, då det inte hände så mycket.

• Svar på tråden Väldigt låg dos Puregon?
  • Helvetiaaa

Vi började med 125 enheter Puregon i Onsdags (1a IVF försöket är igång), jag fick en "låg dos" pga att jag har PCO så äggen inte ska övers stimuleras:)

• Anonym (Sprutstart)
    Helvetiaaa skrev 2012-05-25 09:19:15 följande:
    Vi började med 125 enheter Puregon i Onsdags (1a IVF försöket är igång), jag fick en "låg dos" pga att jag har PCO så äggen inte ska övers stimuleras:)
    Okej, men då är det alltså en låg dos... Känns inte så bra alls faktiskt!
  • Helvetiaaa

Blir ju inte bra heller om man överstimulerar... lagom sägs vara bäst;)

• CookieKaka

Vi gör oxå IVF och jag sprutar med 100 eneheter Puregon. Har PCO och skall börja lågt för att inte bli överstimulerad, vilket isåfall innebär att man måste avbryta behandlingen och då är det bättre att börja lågt och höja vid behov tycker jag.

• Anonym (Sprutstart)
    CookieKaka skrev 2012-05-25 21:02:09 följande:
    Vi gör oxå IVF och jag sprutar med 100 eneheter Puregon. Har PCO och skall börja lågt för att inte bli överstimulerad, vilket isåfall innebär att man måste avbryta behandlingen och då är det bättre att börja lågt och höja vid behov tycker jag.
    Ja det förstår jag absolut!

Men eftersom jag misstänker att jag är svårstimulerad så tycker jag att man borde kunna starta med 150 som jag trodde var den normala dosen att börja med. Men men, har ju ingen aning om vad som är normalt egentligen, bara en dålig erfarenhet av att mina värden steg för långsamt förra gången.

Tack för svar! Jag har mått jättebra under hela perioden med spray, men nu när jag börjar oroa mig för dosen så är det som att hela världen går under och jag vill bara slå till nånRynkar på näsan, gött med hormoner, eller inteFlört.
  • CookieKaka

Jag är oxå svårstimulerad men gränsen på mig är hårfin! Ynka 25 enheter har i mitt fall orsakat överstimulering. Jag har alltid känslan att ingen annan förstår mina känslor och att jag inte vill vänta en sekund mer nu, jag vill inte att läkaren ska tala om för mig vad som är bäst för jag vill att det ska funka NU NU NU!!! Men jag litar på att min läkare vad som är bäst och att dennes erfarenhet är långt bättre än min. Men mina känslor och min oro, den har jag mest erfarenhet till och det är den jag går efter! Så jag förstår din!

Önskar dig all lycka! {#emotions_dlg.flower} 

• Anonym (Sprutstart)
    CookieKaka skrev 2012-05-25 22:06:36 följande:
    Jag är oxå svårstimulerad men gränsen på mig är hårfin! Ynka 25 enheter har i mitt fall orsakat överstimulering. Jag har alltid känslan att ingen annan förstår mina känslor och att jag inte vill vänta en sekund mer nu, jag vill inte att läkaren ska tala om för mig vad som är bäst för jag vill att det ska funka NU NU NU!!! Men jag litar på att min läkare vad som är bäst och att dennes erfarenhet är långt bättre än min. Men mina känslor och min oro, den har jag mest erfarenhet till och det är den jag går efter! Så jag förstår din!

Önskar dig all lycka! {#emotions_dlg.flower} 
    Låter som jag just nu! Annars brukar jag vara ett under av tålamod!Oskyldig

Tack!
Svar på tråden Väldigt låg dos Puregon?