Hur fick ni Enskild vårdnad?
Som frågan Lyder?
Som frågan Lyder?
Jag tog det ifrån början.
Jag körde den ärliga vägen genom alla utredningar
Haft från början. Jag och pappan kom överens om att vi skulle göra så för att jag skulle gå alla dagar.
pappan överlät vårdnaden till mig
jag fick ensam vårdnad efter dom i tingsrätten
Genom dom i Tingsrätten.
Pga samarbetssvårigheten, tyngst vägde att pappan vägrade att skriva under passansökan o flyttanmälan för sonen.
Rätten tyckte dessutom inte "att han tycktes förstå vad det innebär att samarbeta kring en gemensam vårdnad".
Min sons pappa träffade 3.5 år efter skillsmässan en ny kvinna med 5 barn. Hon tyckte inte om sonen och hur han agerade så efter ca ett år med mycket bråk så blev sonen en dag inte upphämtad efter skolan av pappa utan pappan skickade ett mail om att sonen inte längre fick bo där. Sonen var då 8 år. Då begärde jag att pappan skulle ge mig ensam vårdnad efter samtal i familjerätten. Det fick jag. Han träffar sin pappa någon dag då och då när det passar pappan men han får inte komma med hem till hans lägenhet eller träffa hans nya familj.
Ja du, det är vi många runt barnet som undrar.
Till saken hör att under de år vi bodde ihop var han en engagerad pappa om än inte speciellt tålmodig i alla läge.
Efter skillsmässan hade vi varannan vecka boende och det fungerade utmärkt i 3.5 år. Men rätt snart efter han flyttat ihop med nya kvinnan började problemen, både mellan honom, nya sambon och sonen och i kommunikationen oss föräldrar emellan. Och han valde bort sonen.
Jag fick det för att pappan till barnen inte ville ha något med dem att göra så han gav mig vårdnaden...
Tack för alla svar:)
pappan skrev över den frivilligt på mig när vi separerade för han var inte intresserad av att ta det riktiga ansvaret för barnen.
Har det från början, vi är inte tillsammans.
Genom tingsrätten. Vi hade gemensam från början. Pappan till dotter har inte träffat henne sen hon var 3månader. Han skrev inte under flyttpapper, dagisplacering medmera. Svara inte på samtal. Han dök inte ens upp till tingsrätten. Dotter är snart 4,5år och har inte träffat han sen hon var 3månader.
Tack igen för svar!