• Pinky81

Önska att bli igångsatt...

Andra barnet, med första var jag rädd för själva stunden då vattnet skulle gå.. värkarna börja osv.
    Kom aldrig så långt för jag blev igång satt en vecka tidigare då skruttan inte trivdes där inne längre..
    JÄTTE SKÖNT å slippa gå å vänta!
    Nu är nr 2 på G som sagt å jag önskar inget hellre att även denna gång få bli igångsatt 1-2 veckor tidigare...
    Går verkligen å super nojjar mig över det här med "starten"...
    Rädd att stå själv, att vara "ute" när vattnet går... Att vara ensam med dottern och få panik...

Ngn som har råd å tips?

• Svar på tråden Önska att bli igångsatt...
  • Lilla fjunet

Inte om du vill bli igångsatt innan BF men jag gick till spec mödravården i vecka 41+4 och då satte dom igång mig....
    Du kan ju alltid prova att söka för psykiska problem hos spec mödravården. 

• Lilla fjunet

hmmm sorry det lät kanske konstigt.....menade att söka för psykisk typ stress..för det är ju inte fysiskt

• Pinky81

Haha, förstod va du menade!
    Ja, har försökt läsa mig till hur det funkar å det verkar ju inte vara så att de startar en bara för att man själv "vill"...
    Jag springer hos spec mödravård en gång i veckan så jag ska prata med dem nästa gång!!

• RS89

jag fick beviljad igångsättning i vecka 38+6, pga humanitära skäl (alltså jag mådde psykist dåligt). var jättelätt... ringde min BM på onsdagen sen ringde hon förlossningen och på fredagen hade jag fått tid för igångsättning. nu blev det inget av det eftersom vattnet gick på torsdagen :P. men ring din BM och berätta för henne hur du känner! kanske hon kan hjälpa dig.

• fru Elle

Jag ringde till auroramottagningen idag för att föra mig för om möjlighet till igångsättning. Är bara i vecka 30 så det är ett tag kvar. Har haft två relativt snabba förlossningar tidigare. Är egentligen inte rädd inför förlossningen utan det som känns jobbigt är att hinna få barnvakten på plats och själv hinna in till sjukhuset om det startar spontant. Blev uppringd av BM en halvtimme senare efter att hon hade pratat med en läkare på förlossningen. Har fått tid för bedömning för en igångsättning när jag är i vecka 38+3. Är inte kroppen redo då görs det en bedömning några dagar senare. Var inga som helst problem att få denna tid för bedömning.

Prata med din BM om detta, så att du kan få en kontakt med förlossningen. Till vissa Auroramottagningar så behöver man ha en remiss från sin BM. 

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • darkangel82

Jag blev igång satt i v39 pga av psykiska o fysiska problem men trots detta tog det 84.5 timme innan vi faktiskt fick se vår son. Dom är inte jätte glada i att sätta igång om det inte gäller mamman eller barnets hälsa. Men vill du bli igång satt så är det bästa att prata med din BM o berätta om dina verkliga oros moln o se om det går. Lycka tillGlad.

Svar på tråden Önska att bli igångsatt...