• tvåbarnsmor89

Anställd via bemanningsföretag...

Jag har fast anställning via ett bemanningsföretag sedan hösten 09 har varit uthyrd till ett och samma företag heltiden. Fick min son förra Året i maj och var sedan hösten 10 sjukskriven till och från till mars då ja vart sjukskriven 100% var dock aldrig problem med vare sig bemanningsföretaget eller det företag ja var uthyrd till. Dock ska ja börja jobba igen 1sep och har bf i jan-12 och enl det bemanningsföretag ja är anställd av så kan de avskeda mig efter 1mån om de inte hittar något jobb.. Och i sep i år ja då är ja ju i 5mån så inte bara att hitta en som vill ta emot en... Några tips?

• Svar på tråden Anställd via bemanningsföretag...
  • Tjohooo82

Vet du vilket kollektivavtal du omfattas av? Du har ju varit anställd i snart tre år på samma företag, vilket borde innebära att du har längre uppsägning än 1 månad. Sen är väl frågan om de verkligen inte kan hitta något uppdrag som du skulle kunna ta. Håll lite utkik själv, om de har kortare uppdrag som du är kvalificerad för så bör du inte kunna bli avskedad pga arbetsbrist (vilket jag gissar är den klausul de har i avtalet).

• tvåbarnsmor89

Jag har ju unionen som fack(vet inte om det har någon betydelse, tänkte kolla efter annat jobb men man är ju inte så eftertrakktd om man är grvid och snart ska gå på föräldraledighet

Svar på tråden Anställd via bemanningsföretag...