• DreamBear

Bok som ska följa barnet alla födelsedagar med hälsningar - tips och ideer?

Har fått en ide att skaffa en tom bok som sedan ska plockas fram varje födelsedag där gästerna kan lämna en liten hälsning,tanke, små ord till vår dotter. De får skriva vad sjutton de vill, men min tanke är att boken ska fram varje födelsedag åtminstone fram till hennes 18 årsdag.
    Tänkte börja nu vid dopet och låta gästerna lämna en hälsning, lite som en gästbok men med lite mer omtanke bakom.

Någon som gjort en sådan bok?
    Hur gjorde ni?
    Vad kalla ni boken?

Behöver lite tips och ideer till detta :)       

• Svar på tråden Bok som ska följa barnet alla födelsedagar med hälsningar - tips och ideer?
  • Kische

Hej! Vilken jätterolig idé. Vi har sparat all kort som vår dotter fått (hon är två år) men det verkar ju mycket trevligare med en bok.
    Kan du inte kalla den "Födelsedagsboken" eller " Saras (eller vad er dotter heter) Kalasbok"? Jag vet att det finns album med plats för foto (nedsänkt) på framsidan och tomma sidor. Då finns det ju plats att rita med om man vill. Om ni bara har tänkt ha boken till födelsedagar så kan ni välja ut ett foto av er dotter för varje år för det kapitel där gästerna skriver. 
    Hoppas att det blir fint  

• Anne69

Jättekul idé! Vi har något som heter "Liten blir stor" en bok där barn och förälder skriver och ritar. Där finns ett par förberedda frågor, det tror jag kan vara en bra idé till de gäster som ska skriva i er bok. En klassiker är förstås "De här presenterna fick jag". Andra idéer är "Du är så härlig därför att..." eller "Det här tycker jag om att göra tillsammans med dig".

Svar på tråden Bok som ska följa barnet alla födelsedagar med hälsningar - tips och ideer?