• Anonym

Hur mycket tjänar du som telefonvärdinna?

Jag har jobbat som telefonvärdinna sen i november förra året. Och jag har tjänat som mest 3000 kr. Men har hört att man kan tjäna mellan 7000-12.000 kr i månaden. Är det någon här inne som jobbar som telefonvärdinna och som tjänar så mycket i månaden? I så fall hur gör ni för att tjäna så mycket? Har ni några tips att dela med er av? Jag vill nämligen tjäna mer än 3000 kr i månaden som telefonvärdinna. Och jag vill inte ha spydiga kommentarer om att jag borde söka annat jobb eller så för jag pluggar 100% också. Vill bara ha lite tips!

• Svar på tråden Hur mycket tjänar du som telefonvärdinna?
  • spirituality
    Trillande skrev 2012-05-22 13:26:45 följande:
    Nyfiken fråga. Vad är telefonvärdinna?:)
    Telefonsex på betallinjer.
  • Anonym (Telefonhoran)

Jag har jobbat som telefonvärdinna i snart 3år. Gör det vid sidan om då jag har eget företag så när jag är hemma om dagarna och jobbar med mitt företag är jag inloggad på linjen. Har provat ett fleratal olika linjer under dessa år jag jobbat med detta och har märkt att det ringer olika mycket på dem också.

Vill man tjäna mycket månste man ju räkna med att kanske vara inloggad 10-12 timmar per dygn i alla fall. Vissa dagar kan man vara inloggad 5-6 timmar utan att det ringer ett enda samtal. Å ibland kan man få flera maraton samtal. Igårkväll/natt tex fick jag först ett samtal som varade i 1,5 timme. Hade tänkt logga ut när samtalet var slut men hann inte utan en annan person ringde så pratade vi i 1h. Så fick faktist till slut säga till kunden att jag var riktigt trött och då var klockan 2:15.

Men några tips direkt har jag nog inte. Försök att vara inloggad så mycket som möjligt och är det så att du inte tycker det ringer så mycket kanske titta sig om efter en annan linje att börja jobba på istället.   

• Anonym (Telefonhoran)

Å glömde visst svara på vad jag tjänar. Det är som sagt väldigt olika beroende på hur mycket jag hinner vara inloggad men allt mellan 2000-7000 efter skatt ungefär. Ska man tjäna mer än typ 7000 måste man nog vara inloggad i princip dygnet runt.

• Anonym (Phonephucker)

Jag arbetade som telefonvärdinna i 4 år (har nu slutat sedan 1 år tillbaka). Som mest tjänade jag faktiskt 13 000 en månad, men det var en engångsföreteelse. Normalt låg min inkomst på i genomsnitt 4000:-/ mån. Ibland mer, ibland mindre.
    Min erfarenhet säger mig att om du ska känna några större summor så måste du;

1. Jobba på någon linje där du kan ha flera "profiler". Alltså att du kan låtsas vara flera olika tjejer. T.ex Linda 35 år som är en domina, Nadja 30 år som gillar "vanligt sex", Sandra 25 år som är undergiven och gillar s/m, Terese 20 som är oskuld m.m. Här gäller det att vara bra på teater och att minnas de olika profilernas specialiteter.

2. Jobba mycket nätter.

3. Var inloggad ca 10 timmar per dygn.

Det ligger inte så mycket pengar i det här yrket som en del kanske tror. Men måste/vill man ändå jobba inom det så rekommenderar jag att  man läser Tanja Suhininas bok "Phonephucker".
    Den är kul att läsa och man får råd och tips om hur man ska hantera olika situationer som kan uppstå.

• Anonym (Phonephucker)
    Anonym (Phonephucker) skrev 2012-05-24 12:14:26 följande:
    Jag arbetade som telefonvärdinna i 4 år (har nu slutat sedan 1 år tillbaka). Som mest tjänade jag faktiskt 13 000 en månad, men det var en engångsföreteelse. Normalt låg min inkomst på i genomsnitt 4000:-/ mån. Ibland mer, ibland mindre.
    Min erfarenhet säger mig att om du ska känna några större summor så måste du;

1. Jobba på någon linje där du kan ha flera "profiler". Alltså att du kan låtsas vara flera olika tjejer. T.ex Linda 35 år som är en domina, Nadja 30 år som gillar "vanligt sex", Sandra 25 år som är undergiven och gillar s/m, Terese 20 som är oskuld m.m. Här gäller det att vara bra på teater och att minnas de olika profilernas specialiteter.

2. Jobba mycket nätter.

3. Var inloggad ca 10 timmar per dygn.

Det ligger inte så mycket pengar i det här yrket som en del kanske tror. Men måste/vill man ändå jobba inom det så rekommenderar jag att  man läser Tanja Suhininas bok "Phonephucker".
    Den är kul att läsa och man får råd och tips om hur man ska hantera olika situationer som kan uppstå.

Ojdå! "om du ska TJÄNA några större summor" ska det ju vara.

Så fel det kan bli... 
  • Anonym (Ojsan)
    Telefontjejen skrev 2015-09-06 20:42:24 följande:

Hej,

Vill ni veta mer om att jobba som telefonvärdinna kan ni gå in på min blogg entelefonvardinnashemligheter.blogspot.se   där skriver jag om allt som har med jobbet att göra.

puss och kram!

Hej! 
    Är nyfiken på att jobba som telefonvärdinna,  men osäker på vilket företag man ska ansöka till, hat du något tips? :)
Svar på tråden Hur mycket tjänar du som telefonvärdinna?