• Anonym

Hur mycket tjänar du som telefonvärdinna?

Jag har jobbat som telefonvärdinna sen i november förra året. Och jag har tjänat som mest 3000 kr. Men har hört att man kan tjäna mellan 7000-12.000 kr i månaden. Är det någon här inne som jobbar som telefonvärdinna och som tjänar så mycket i månaden? I så fall hur gör ni för att tjäna så mycket? Har ni några tips att dela med er av? Jag vill nämligen tjäna mer än 3000 kr i månaden som telefonvärdinna. Och jag vill inte ha spydiga kommentarer om att jag borde söka annat jobb eller så för jag pluggar 100% också. Vill bara ha lite tips!

• Svar på tråden Hur mycket tjänar du som telefonvärdinna?
  • spirituality
    Trillande skrev 2012-05-22 13:26:45 följande:
    Nyfiken fråga. Vad är telefonvärdinna?:)
    Telefonsex på betallinjer.
  • Anonym (Telefonhoran)

Jag har jobbat som telefonvärdinna i snart 3år. Gör det vid sidan om då jag har eget företag så när jag är hemma om dagarna och jobbar med mitt företag är jag inloggad på linjen. Har provat ett fleratal olika linjer under dessa år jag jobbat med detta och har märkt att det ringer olika mycket på dem också.

Vill man tjäna mycket månste man ju räkna med att kanske vara inloggad 10-12 timmar per dygn i alla fall. Vissa dagar kan man vara inloggad 5-6 timmar utan att det ringer ett enda samtal. Å ibland kan man få flera maraton samtal. Igårkväll/natt tex fick jag först ett samtal som varade i 1,5 timme. Hade tänkt logga ut när samtalet var slut men hann inte utan en annan person ringde så pratade vi i 1h. Så fick faktist till slut säga till kunden att jag var riktigt trött och då var klockan 2:15.

Men några tips direkt har jag nog inte. Försök att vara inloggad så mycket som möjligt och är det så att du inte tycker det ringer så mycket kanske titta sig om efter en annan linje att börja jobba på istället.   

• Anonym (Telefonhoran)