Hur ofta äter era 5 månaders?
Hur ofta/ och hur mycket ersättning ger ni era små 5 månaders ersättning under ett dygn?
Hur ofta/ och hur mycket ersättning ger ni era små 5 månaders ersättning under ett dygn?
Som det ser ut för oss idag så ger jag ersättning 180 ( vatten ) ungefär dessa tider..04.00/09.00/14.00/18.00/22.30/ det känns som att det blir så långt mellan målen under dagen. ( inte för att lillkillen krånglar) men tror ni att det är bättre att ge oftare under dagen så att han kansk klarar sig längre utan mat över natten ? Alla tips och råd mottages =)
Annette65: jag har ingen aning (min snäcka är 4 månader, men jag tycker hon äter som en höst!). Vad jag däremot märkt på henne är att om hon äter typ kl 18, 21 och 23 (täta mål på kvällen alltså) så sover hon mellan 23-08. På dagen äter hon då kl 09, 13 och 16. Hon hade klarat sig med att bara äta 18 och 22.30, men det där extramålet vid 21 gör att hon sover mer ;)
Stjierna!..tack för tipset..jag kanske ska pröva att ge lite mer på kvällen så kanske skatten min kan sova förbi nattmålet kl 04.00 :)
Min 4 månaders äter nästan samma tider, 06,10,14,18