• DreamBear

Har du en Britax Hi-way?

Ska till att köpa en ny bilbarnsstol snart då vår lilla tös snart väst ur sitt babyskydd.
    Är inne på en Britax Hi-way, men är inte hundra.
    Har du en sådan?  
    Nöjd? Missnöjd? 

• Svar på tråden Har du en Britax Hi-way?
  • Bebis i Dec 2010

Vi har en sådan, super nöjd!
    Sonen är lång och är den bästa för långa barn samt att den har lutläge. Han somnar bra i den och trots att den är dyr kommer han kunna ha den tills han är 4 pga dess storlek.

• Riotflickan

Köpte den för att den ska passa bra i de flesta bilar. Nöjd.inte jättenöjd, men jag tror att alla bakåtvända stolar är bökiga och otympliga. Hade gärna haft en som gick att tippa under färd. Relativt billig.

• Kina79

jag är ett stort fan av Britax stolar.
    Har haft Britax Free-way och två stycken Hi-way. Har även två bältesstolar från Britax.

Älskar Hi-Way´n. De sitter kanon i dem, från 3 månaders ålder till 5 år gammal. (ca 105 cm lång)

Den är prisvärd, lätt att montera.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • Lantani

Jag gillar verkligen våran! Vi har den första hi-way och med den så är stödbenet lite kort i vissa bilar, men den nya hi-way har längre stödben!

Alvin 081114 och Alice 100807
  • mammaSöt

jätte nöjd! svår att montera men betalade en hundring extra i affären så gjorde de jobbet åt mig :)

• frwi

jättenöjd med våran, har en hi-way och en two-way

• Run to the hills

Har den och har monterat den i många bilar. Lätt montering när man väl lärt sig hur man gör. Dock funkade den inte i en VW Polo pga fel lutning på sätet och kort stödben. Vare sig fram eller bak fick vi dit den konstigt nog.

En bra stol men kan tänka mig att den blir lite trång för större barn. Vi har en 2,5-åring.

• hannis

Vi har den och är jättenöjda. Den är lätt att montera och sonen sitter bra i den. Dessutom är den väldigt prisvärd.

• DreamBear

Låter bra att ni verkar nöjda.
    Vi har en Britax babyskydd och gillar verkligen den, därför kändes Hi-way som ett första val. Gilla den och utseendet.  

• Sisisisi

Jag skulle välja Max-way eftersom den har lite högre rygg, lite bredare, lite bättre sidoskydd och framförallt många fler bälteslägen och ännu enklare att ändra höjden!

Svar på tråden Har du en Britax Hi-way?