• lillvilda

hur länge väntade ni innan ni beslöt er för att söka hjälp??

hur många frösök utan skydd väntade ni innan ni beslöt er för att söka hjälp??
    vad hade ni försökt för oliak metoder etc. innan ni beslöt er för att söka hjälp??

• Svar på tråden hur länge väntade ni innan ni beslöt er för att söka hjälp??
  • lillvilda

ja jag beslöt mig för att lägga in inlägget p åtvå olika ställen. iafall ni undrar varför jag verkar så tjatig=)

• Toadette

Vi väntade i lite mer än ett år. det kan ju ta väldigt lång tid att bli gravid och oftast får man inte hjälp innan det gått ett år.

• fiskbulle666

Vi började försöka i mars så det har nästan gått ett år. Jag har använt äl-test och fått utslag praktiskt taget varje gång och ändå har det inte blivit något.

• Toadette

För oss tog det 2 år innan det tog sig ordentligt. Ibland är det ju så tyvärr..............

• Elips

13 månader. Tror de flesta fert.kliniker har en gräns på 12 månader. Nu har det gått 16 månader och fortfarande inte gravid...

• Hoppful

Vi sökte hjälp efter ca ett år och det var tur att vi gjorde det så snabbt för vi har nu väntat på att bli gravida i 2,5 år. Mannen är steril och vi får hjälp. BIM i början av februari.

• lille tjejen

ett halvår tror jag d va. vi började försöka i feb 05 och vi sökte hjälp/gick på,startade utredning i augusti, i början på augusti.

• CarinaB

Levde på hoppet i 10 år, nu påbörjat IVF med ÄP vecka 10 så nu händer det saker. Håll tummarna!

• Marie IE B

Allt för länge :(
    Vi försökte på egen hand under tre år innan vi sökte läkarhjälp, detta var mars 2001 och nu ska vi snart, inom några veckor, äntligen skicka vår adoptionsakt till Kina.

Svar på tråden hur länge väntade ni innan ni beslöt er för att söka hjälp??