• Empan88

Känner mig så ledsen.

går på utredning, var på läkarbesök idag, allt såg fint ut, men ville ändå att jag skulle ta blodprov till för att verkligen säkerhetställa att jag har ägglossning, vilket jag nästan är 100 % säker på...
    fick då reda på att om jag har äl så hamnar vi i facket ofrivillig barnlöshet. och vi kommer inte få hjälp förens efter 2 år . de tror fortf på spontan grav, vilket jag är skeptiskt till.
    Känner bara att världen rasa samman för mig. känner deppig och ännu värre än innan, då jag inser hur många år det kan ta innan man förhoppningsvis har ett litet knyte hos sig. just nu känner jag mig bitter. just nu är mitt hopp om akupunktur. ska prova på det hoppas de kan hjälpa mig.

Men ni som sitter i samma sits, hur orkar ni ? känns som hoppet börjar ta slut.
    känns som man redan bör ha lite koll på adoption.
    usch just nu suger allt... vill bara bädda ner mig i sängen och slippa gå till jobbet imorgon..  

• Svar på tråden Känner mig så ledsen.
  • maaammaaa

Men stackars dig, hoppas det ordnar sig snart. Om du vill bli gravid så undvik all soja ifall du annars är frisk.

• Umeåtjej22

Hoppas du får blir gravid snart! Annars får man försöka som du säger ändra sätt att få barn med t.ex. adoption.

Vad har ni hittills gjort för att bli gravida? Hur länge har ni försökt? :)

• Empan88
    Umeåtjej22 skrev 2012-05-21 19:05:19 följande:
    Hoppas du får blir gravid snart! Annars får man försöka som du säger ändra sätt att få barn med t.ex. adoption.

Vad har ni hittills gjort för att bli gravida? Hur länge har ni försökt? :)
    vi har försökt 1,5 år. har hållt på med mkt äl tester både billiga och cbs även cb monitor. samt provat rosenrot och någon naturmedicinskt kommer inte ihåg vad det heter bara, just nu är mitt hopp på akupuntur,, 
  • Umeåtjej22
    Empan88 skrev 2012-05-21 19:36:46 följande:
    vi har försökt 1,5 år. har hållt på med mkt äl tester både billiga och cbs även cb monitor. samt provat rosenrot och någon naturmedicinskt kommer inte ihåg vad det heter bara, just nu är mitt hopp på akupuntur,, 
    Okej.. vi försökte ganska precis ett år. När vi försökt ett år prövade vi en metod jag och min sambo. Räknade ut ungefär när ägglossningen var ( då min var hyfsat regelbunden) och hade sex 5 dagar före ÄL och 5 dagar innan ÄL. DETTA fungerade för oss.. vi gjorde så en gång och då fastnade det! Tyvärr fick jag missfall av den graviditeten och det var jättetungt. Men när jag haft en mens mellan så provade vi igen på samma sätt och då fastnade det igen! Sexlivet och jag å sambon var ungefär som två barnmaskiner under den tiden men det gav resultat.

Hur har ni gjort?
    Har du provat Bidrottninggele?.. har hört mycket gott om det.
  • Maybe

Se till att få kotraströntgen av dina äggledare!!

Det har hjälp många med oförklarlig barnlöshet bland annat en jag känner som försökte i över 3 år innan hon blev gravid på naturligt sätt precis efter äggledarspolning.
    Har hört om många fler som det gjort susen för   

• sol75

förstår inte...går man på utredning och får "oförklarlig barnlöshet" så ska man iaf ha rätt att ställas i IVF-kö! Har flera vänner som fått hjälp genom landstinget inom ett halvår. Och så kan man förstås gå privat om man inte vill vänta alls, men då kostar det förstås.

Lycka till!! 

• Hjärtefröjd
    Empan88 skrev 2012-05-21 17:54:03 följande:
    går på utredning, var på läkarbesök idag, allt såg fint ut, men ville ändå att jag skulle ta blodprov till för att verkligen säkerhetställa att jag har ägglossning, vilket jag nästan är 100 % säker på...
    fick då reda på att om jag har äl så hamnar vi i facket ofrivillig barnlöshet. och vi kommer inte få hjälp förens efter 2 år . de tror fortf på spontan grav, vilket jag är skeptiskt till.
    Känner bara att världen rasa samman för mig. känner deppig och ännu värre än innan, då jag inser hur många år det kan ta innan man förhoppningsvis har ett litet knyte hos sig. just nu känner jag mig bitter. just nu är mitt hopp om akupunktur. ska prova på det hoppas de kan hjälpa mig.

Men ni som sitter i samma sits, hur orkar ni ? känns som hoppet börjar ta slut.
    känns som man redan bör ha lite koll på adoption.
    usch just nu suger allt... vill bara bädda ner mig i sängen och slippa gå till jobbet imorgon..  
    Varför måste ni vänta två år?

Vi fick hjälp direkt när vi blivit klassade som oförklarligt barnlösa (vilket jag tror är det du menar...).
  • Empan88
    Umeåtjej22 skrev 2012-05-21 21:22:05 följande:
    5 dagar före och 5 dagar efter ska det vara. Varje dag, alltså 10 dagar i rad.
    okej så mpnga dgar har vi inte testat, men vi brukar runt 3 -4 dagar regelbundet vid ägglossningen.

Har oxå hört om bidrottningsgele, men inte provat pga att de andta inte har hjälpt..  kan ju va värt att prova oxå 
  • Empan88
    Maybe skrev 2012-05-21 21:25:10 följande:
    Se till att få kotraströntgen av dina äggledare!!

Det har hjälp många med oförklarlig barnlöshet bland annat en jag känner som försökte i över 3 år innan hon blev gravid på naturligt sätt precis efter äggledarspolning.
    Har hört om många fler som det gjort susen för   
    Jag hopas på en sådan oxå, men himla tråkigt när de ska ta sån tid bara :/ 
  • Empan88
    sol75 skrev 2012-05-21 21:59:48 följande:
    förstår inte...går man på utredning och får "oförklarlig barnlöshet" så ska man iaf ha rätt att ställas i IVF-kö! Har flera vänner som fått hjälp genom landstinget inom ett halvår. Och så kan man förstås gå privat om man inte vill vänta alls, men då kostar det förstås.

Lycka till!! 
    Tycker oxå det känns konstigt. att vi måste vänta tills de gått 2 år, har ingen aning om hur lång vänte tiden är. ångrar mig idag att vi inte tog privat trots allt
  • Empan88
    Hjärtefröjd skrev 2012-05-22 11:00:22 följande:
    Varför måste ni vänta två år?

Vi fick hjälp direkt när vi blivit klassade som oförklarligt barnlösa (vilket jag tror är det du menar...).
    De tror att vi kan bli gravida spontant eftersom de inte hittar något fel... jag känner att en spontan gradviditet känns inte så troligt.
  • Umeåtjej22
    Empan88 skrev 2012-05-22 16:27:19 följande:
    okej så mpnga dgar har vi inte testat, men vi brukar runt 3 -4 dagar regelbundet vid ägglossningen.

Har oxå hört om bidrottningsgele, men inte provat pga att de andta inte har hjälpt..  kan ju va värt att prova oxå 
    Ja det gjorde vi också under ett års tid.. tills vi slog på stort :P Jag vet inte om det var det som gjorde det eller om det ändå var slumpen.. men eftersom att det blev två gånger på raken är jag övertygad om att funkade för oss :)
  • Empan88
    Umeåtjej22 skrev 2012-05-22 22:44:44 följande:
    Ja det gjorde vi också under ett års tid.. tills vi slog på stort :P Jag vet inte om det var det som gjorde det eller om det ändå var slumpen.. men eftersom att det blev två gånger på raken är jag övertygad om att funkade för oss :)
    okej! får försöka o testa som er ;) o hoppas på det bästa !!!=)
  • Maybe
    Empan88 skrev 2012-05-22 16:28:00 följande:
    Jag hopas på en sådan oxå, men himla tråkigt när de ska ta sån tid bara :/ 

Kolla upp om du kan få göra enbart kontraströntgen någon annanstans och vad det kostar.
  • Umeåtjej22

Ja testa! Det kan ju vara värt ett försök.. ;) Jag tror det gäller att man kan skratta åt det när man har sex den 10 gången i rad för att göra barn.. så att det inte blir som någonting jobbigt. Man får hålla humöret uppe :) Lycka till! :D

Svar på tråden Känner mig så ledsen.