• Anonym (försöker)

Ägglossningstester och tempa?

Jag och killen har under x antal månader försökt bli gravida, men det tar sig inte. Har 2 barn sen innan där det gick lätt som en plätt.

Jag undrar nu om detta med ägglossningstester och att tempa. Ägglossningstester är väl kanske enkelt att göra, men hur tempar man? Och ökar det chansen?

Kanske smått dumma frågor Skäms

• Svar på tråden Ägglossningstester och tempa?
  • semlorna

Tempar gör du vid samma tid varje morgon, lämpligen innan du går upp och vid en tid då du inte börjat vakna av dig själv. Jag använder muntermometer och lägger in tempen i fertilityfriend-appen och jag vet exakt vilken dag jag har ÄL vilket såklart ökar chansen.

• Anonym (försöker)
    semlorna skrev 2012-05-21 13:09:36 följande:
    Tempar gör du vid samma tid varje morgon, lämpligen innan du går upp och vid en tid då du inte börjat vakna av dig själv. Jag använder muntermometer och lägger in tempen i fertilityfriend-appen och jag vet exakt vilken dag jag har ÄL vilket såklart ökar chansen.
    den appen ska jag kolla upp.

Så man ska kolla tempen precis när t ex väckarklockan ringer? Är knappt vid medvetande då ju Flört
  • semlorna
    Anonym (försöker) skrev 2012-05-21 13:11:28 följande:
    den appen ska jag kolla upp. Så man ska kolla tempen precis när t ex väckarklockan ringer? Är knappt vid medvetande då ju

Ha termometern bredvid sängen, sträcka ut armen och sen tempa :) behöver du inte gå upp är det bara att somna om efter att du skrivit ner tempen.
  • Anonym (försöker)
    semlorna skrev 2012-05-21 13:15:38 följande:
    Ha termometern bredvid sängen, sträcka ut armen och sen tempa :) behöver du inte gå upp är det bara att somna om efter att du skrivit ner tempen.
    Tack

Ägglossningstest, nått man kan använda paralellt med tempning?
  • semlorna
    Anonym (försöker) skrev 2012-05-21 13:17:03 följande:
    Tack Ägglossningstest, nått man kan använda paralellt med tempning?

Om man vill. Jag har jämn cykel så vet när jag kan vänta mig ÄL oavsett så för mig räcker tempning gott.
  • Anonym (försöker)
    semlorna skrev 2012-05-21 13:22:23 följande:
    Om man vill. Jag har jämn cykel så vet när jag kan vänta mig ÄL oavsett så för mig räcker tempning gott.
    Jag har en cykel på 25 dagar, men frågan är ju om man har ägglossning. Och när isf.
  • semlorna
    Anonym (försöker) skrev 2012-05-21 13:25:50 följande:
    Jag har en cykel på 25 dagar, men frågan är ju om man har ägglossning. Och när isf.

Om och när visar tempningen. ÄL-test visar på ägglossningshormonets stegring och betyder inte att ÄL sker utan att det borde ske inom 48 timmar.
Svar på tråden Ägglossningstester och tempa?