• UngMamma92

2'a barnet och är mer rädd nu än då...

Fick min son för 2 år sen och då var jag inte alls rädd utan mer nervös, värkarna höll då på i 2 dygn innan vattnet gick men själva födandet gick enkelt och fort. 
    Det jag tror är nu att jag är rädd är för att sist hade jag min sons pappa med mig men vi gick isär efter ca 8 månader och jag träffa en ny för ett år sen men han stack när jag blev gravid så den här gången kommer jag vara alldeles ensam och det är jag livrädd för, att få gå igenom smärtan helt själv utan stöttning från den blivande fadern.
    Är nu i vecka 36 och det är inte länge kvar, gråter innan jag somnar pga att jag tänker på att jag kommer ligga där och få ta emot mitt underverk helt själv Rynkar på näsan 

Någon som vet hur jag kan göra för att vara mer positiv emot förlossningen och inte vara rädd för den?
    Någon som har eller är med om något liknande?

• Svar på tråden 2'a barnet och är mer rädd nu än då...
  • Venne

har du ingen annan du har förtroende för som du kan be vara med? En mamma, syster, vän eller så?

• MissFable

Försök hitta någon du kan ha med dig.
    Jag hoppas att allt går bra för dig! 

• UngMamma92

Ingen familjemedlem som kan bli med, och en vän skulle kännas fel (har iallafall fått den känslan) Rynkar på näsan
    Om ändå den blivande pappan kunde ha förstått allvaret i det hela.

• Venne

Hade jag varit du hade jag absolut tagit med mig en vän! Du kommer inte vara den första som gör det, många tar med sig en vän eller familjemedlem trots att fadern också är med.

• Hannish

Vet du var du skall föda? Är det ett universitetssjukhus? För i så fall brukar det ju finnas barnmorskestudenter, och kanske att det finns någon inne som kan vara med dig på rummet under tiden.
    Fundera igenom de vänner du har, finns det någon du tror skulle kunna vara med utan att det blir konstigt?  

• SnorkFröken01

Jag håller med ovanstående. Ta kontakt med en doula. 
    Jag ska ha en på min förlossning. Gå in på www.doula.nu
    Om du förklarar din situation tror jag du kan få en gratis.  

Svar på tråden 2'a barnet och är mer rädd nu än då...