• Anonym

Vem ska barnet bo hos?

Vi ska separera och jag ska flytta.  Sambon ska bo kvar ett tag till, men kommer sälja huset på sikt, då han inte har råd att bo där själv.

Vi har en son som precis fyllt två, sambon säger att sonen ska stanna här, men att jag kan flytta.  Vill ju ha med mig honom, att flytta från mitt barn finns bara inte!

Vad ska jag göra?  Sonen är ju skriven här, och pappans godkännande behövs ju för att han ska kunna flytta!   

• Svar på tråden Vem ska barnet bo hos?
  • Anonym

Komma överens och dela på ansvaret om barnet?

• Foxy79

Jag hade vägrat att flytta utan mitt barn. Egoistiskt ja, men jag är ärlig om hur jag känner. Jag valde att bo kvar och barnen bor kvar med mig.

• Anonym

Eller så stannar du kvar i huset, behåller sonen och kickar ut mannen.

• Anonym

Delad vårdnad vv?! En självklarhet för mig.

• Anonym

Finns det ingen möjlighet att bo kvar båda en tid för barnets skull? För lika lite som du vill flytta utan barnet vill ju han att barnet flyttar utan honom....

• Anonym

Vi har redan bott tillsammans i åtta månader efter att det tog slut.  Kan ju inte fortsätta i evighet att bo med mitt ex, och nu har jag fått egen lägenhet.

Bo kvar själv i huset går inte, dels har jag inte råd och dels har jag fått en lägenhet, medan sambon inte har någon än.  

Självklart ska vi ha gemensam vårdnad, men jag tycker barnet är för liten för växelvis boende.

• Anonym

Att flytta från barn finns bara inte säger du - ja kanske så pappan känner med har du tänkt på det? Varför utgår du från att det är okej för pappan att inte bo med ungen när du själv inte vill det. Vv låter bäst för ungen

• Anonym

Jag tycker inte det är för tidigt om man märker att det fungerar. Man får ju naturligtvis testa sig fram. Börja med en natt och sedan öka på osv. Det är ju lika jobbigt för både mamman och pappan...

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-19 20:14:58 följande:
    Vi har redan bott tillsammans i åtta månader efter att det tog slut.  Kan ju inte fortsätta i evighet att bo med mitt ex, och nu har jag fått egen lägenhet. Bo kvar själv i huset går inte, dels har jag inte råd och dels har jag fått en lägenhet, medan sambon inte har någon än.   Självklart ska vi ha gemensam vårdnad, men jag tycker barnet är för liten för växelvis boende.

Är ungen van vid er båda så finns ingen anledning att en ska ha boendet ett tag för att sen när ungen är mindra van attt bo med den andra föräldern börja med det. Tänker man så ser man inte till ungens bästa ts
  • Anonym (lalala)

boka ett möte med familjerätten och se om ni kan komma överens med hjälp av dem

Svar på tråden Vem ska barnet bo hos?