• Anno

trodde inte att hon hade fått sin mens än..

Min dotter är snart 16 år. Jag fick min mens när jag var 13 år. Jag har trott min dotter var försenad med sin mens. Men så ligger det visst inte till, hon har visst fått sin mens. Jag märkte det då jag städade på hennes rum. 

skulle lägga in en bok i hennes skåp då jag hittade en påse med använda bindor. Blev riktigt äcklad när jag såg det, är det någon annan också som har varit med om det? 

Nu vill jag såklart ta upp det och säga åt henne att det är bättre att slänga dom i soptunnan än att lägga dom i skåpet. Men hur säger man det på bästa sätt utan att hon ska bli jätte sur?

• Svar på tråden trodde inte att hon hade fått sin mens än..
  • Ely

det är nog ganska normalt, försök att inte göra så stor sak av det

• Anno

Normalt? Jag vill ju såklart prata med henne för det luktar ju mens i hela hennes skåp? 

• Ely
    Anno skrev 2012-05-18 19:34:19 följande:
    Normalt? Jag vill ju såklart prata med henne för det luktar ju mens i hela hennes skåp? 
    hon skäms ju !

vet flera vänner som gjorde såhär, o jag slänger inte mina bindor hos andra heller för jag tycker att det känns lite pinsamt. 
  • Venne

Har ni en soptunna i badrummet så hon kan sköta det diskret? Hon kanske inte vill gå ut med det. hon lär ju märka att påsen är borta och fatta att du hittat det ändå så dt kanske inte ens behövs. Kanske bara sådär i förbifarten fråga om hon behöver bindor eller tamponger när du ska handla så hon förstår att det inte är hemligt eller något att skämmas för inför dig.

• Anno
    Venne skrev 2012-05-18 19:38:15 följande:
    Har ni en soptunna i badrummet så hon kan sköta det diskret? Hon kanske inte vill gå ut med det. hon lär ju märka att påsen är borta och fatta att du hittat det ändå så dt kanske inte ens behövs. Kanske bara sådär i förbifarten fråga om hon behöver bindor eller tamponger när du ska handla så hon förstår att det inte är hemligt eller något att skämmas för inför dig.
    Ja vi har soptunna i badrummet. Jag har frågat massor av gånger om hon behöver men hon säger att hon inte har fått den än. Jag har inte tagit påsen än utan lät den vara kvar tills vi har pratat om det.
  • plastkotte

Hon har förmodligen tyckt att det är pinsamt att berätta det så gör ingen big deal av det. Köp ett paket bindor åt henne och kanske en liten sån trampsoptunna i badrummet och berätta att du köpt de så vet hon.

• mirandaM

Jag tycker du borde gå fram till henne och säga "Jag hittade påsen med de använda bindorna, säg bara till om du behöver fler. Glöm bara inte att slänga dom i soptunnan i toaletten, inte så värst hygieniskt så här eller hur?". Gå sedan bort och låtsas som ingenting resten av dagen. Det är viktigt att hon inte känner sig attackerad.

Freddie Mercury ♥
Svar på tråden trodde inte att hon hade fått sin mens än..