• Blöjor111111

Vad kan du om kalorier i livsmedel?

Quiz svaren är tagna från programmet ShapeUp på mobilen.  Lycka till och fuska inte! Skrattande

Istället för att räkna allt till kalorier så använder jag beteckningen kilokalorier (kcal).

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad kan du om kalorier i livsmedel?
  • Blöjor111111

ingen som vill kommentera chipsen? Skrattande

• Felidae

4 rätt, men jag har koll på de saker jag brukar äta, och det är ju det som räknas. :)  Alternativen låg lite väl nära varandra ibland tycker jag. Jag menar, en hembakad kanelbulle kan ju lika gärna innehålla 289 som 322 kcal.

• Jennie med ie

7 av 10 säger de. Men, en del alternativ ligger ju så nära varandra att flera kunde varit rätt, som på ägget och kanelbullen t ex. Ägg är ju olika stora, även om jag antar att man menar ett standardägg runt 65 g, och kanelbullar likaså samt att innehållet varierar något. Och det kan säkert skilja mer än 13 kcal på en flaska öl beroende på sort också

• Blöjor111111
    Jennie med ie skrev 2012-05-20 16:39:01 följande:
    7 av 10 säger de. Men, en del alternativ ligger ju så nära varandra att flera kunde varit rätt, som på ägget och kanelbullen t ex. Ägg är ju olika stora, även om jag antar att man menar ett standardägg runt 65 g, och kanelbullar likaså samt att innehållet varierar något. Och det kan säkert skilja mer än 13 kcal på en flaska öl beroende på sort också
    Programmet på mobilen ShapeUp gav mig svarenSkrattande men tar åt mig kritiken och ska se över det när jag gör en ny quiz Skrattande
  • Blöjor111111

Utan erfarenhet av programmet skulle jag nog ha rätt endast på den sistaSkrattande Duktigt gjort ni alla andra!

• annca

4 rätt. Bättre än jag trott faktiskt.

Kunde inte bry mig mindre egentligen. Räkna kalorier...  Dötrist och urstressande Tungan ute

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • lövet2

Jag törs inte ens göra quizet, för jag har absolut noll koll på kalorier. Har aldrig brytt mig om att räkna sådant ...

• SoStylish

Jag vågar nog påstå att man behöver promenera bra mycket längre tid än 1 timme och 36 minuter för att förbränna lika många kalorier som chipspåsen innehåller.

• Simon 681
    SoStylish skrev 2012-05-25 16:12:22 följande:
    Jag vågar nog påstå att man behöver promenera bra mycket längre tid än 1 timme och 36 minuter för att förbränna lika många kalorier som chipspåsen innehåller.
    Som halva chipspåsen dvs 100 g
  • Billig trevnad

8/10. Är en kaloriräkningsnörd men har inte koll på kött eftersom jag är vegetarian.
    Och så fick jag fel på kanelbullen, men det är ju rätt relativt beroende på hur stor den är.

• SoStylish
    Simon 681 skrev 2012-05-25 16:16:52 följande:
    Som halva chipspåsen dvs 100 g
    Ah, my bad! Ja, då kanske det kan stämma ganska bra!
  • mrsStatham

Jag kan satsa allt jag äger och har att de hembakta kanelbullarna på Saturnus innehåller månlängder många fler kcal än 322...

Bara två saker är oändliga
Svar på tråden Vad kan du om kalorier i livsmedel?