Vad kan du om kalorier i livsmedel?
Quiz svaren är tagna från programmet ShapeUp på mobilen. Lycka till och fuska inte!
Istället för att räkna allt till kalorier så använder jag beteckningen kilokalorier (kcal).
Quiz svaren är tagna från programmet ShapeUp på mobilen. Lycka till och fuska inte!
Istället för att räkna allt till kalorier så använder jag beteckningen kilokalorier (kcal).
ingen som vill kommentera chipsen?
4 rätt, men jag har koll på de saker jag brukar äta, och det är ju det som räknas. :) Alternativen låg lite väl nära varandra ibland tycker jag. Jag menar, en hembakad kanelbulle kan ju lika gärna innehålla 289 som 322 kcal.
Får väl vara nöjd med mina 6 rätt :)
7 av 10 säger de. Men, en del alternativ ligger ju så nära varandra att flera kunde varit rätt, som på ägget och kanelbullen t ex. Ägg är ju olika stora, även om jag antar att man menar ett standardägg runt 65 g, och kanelbullar likaså samt att innehållet varierar något. Och det kan säkert skilja mer än 13 kcal på en flaska öl beroende på sort också
Sparar från mobilen så jag kan göra testet sen
Utan erfarenhet av programmet skulle jag nog ha rätt endast på den sista Duktigt gjort ni alla andra!
4 rätt. Bättre än jag trott faktiskt.
Kunde inte bry mig mindre egentligen. Räkna kalorier... Dötrist och urstressande
7 rätt; helt ok
Jag törs inte ens göra quizet, för jag har absolut noll koll på kalorier. Har aldrig brytt mig om att räkna sådant ...
Jag vågar nog påstå att man behöver promenera bra mycket längre tid än 1 timme och 36 minuter för att förbränna lika många kalorier som chipspåsen innehåller.
8/10. Är en kaloriräkningsnörd men har inte koll på kött eftersom jag är vegetarian.
Och så fick jag fel på kanelbullen, men det är ju rätt relativt beroende på hur stor den är.
9 av 10, underskattade hasselnötterna. Tänkte att de var i närheten av jordnötter som ligger på 570 kcal/g
Jag kan satsa allt jag äger och har att de hembakta kanelbullarna på Saturnus innehåller månlängder många fler kcal än 322...