• sagoskog

Gillar du kattungar/valpar/djurungar?

Folk tenderar att titta på mig som om jag vore någon typ av psykopat om jag nämner att jag inte tycker om kattungar. Jag gillar väl egentligen inga djurungar överhuvudtaget (nåja, föl hade väl gått ann om de inte vore så jäkla fula). Kattungar är busiga, de rivs och hoppar på benen när man går förbi dem. Valpar är otroligt "behövande" och unga djur har på det stora hela helt enkelt inte lärt sig att bete sig än. Jag är kanske inte någon stor djurälskare i övrigt, men ett äldre djur kan jag uppskatta.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du kattungar/valpar/djurungar?
  • Khaleesi

Ja, jag gör det fortfarande, men kurvan pekar neråt. Jag tycker inte alls att de är lika bedårande som jag tyckte när jag var yngre. Typ innan jag fick barn...

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Excentriskan

Jag gillar alla djur, punkt nästan.

Jag uppskattar även spindlar, skalbaggar, möss, ödlor osv till och med daggmaskar, tusenfotingar, snäckor(sniglar med hus).

Tycker ormar är vackra, men vill inte ha dem på tomten.

Enklare säja vad jag Inte gillar faktiskt. Skorpioner, kackelackor och likmaskar. Så även alla blodsugande djur (mygg, knott, bitflugor samt bladlöss (och bananflugor).

Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • RedheadGirl
    sagoskog skrev 2012-05-18 09:41:34 följande:
    Folk tenderar att titta på mig som om jag vore någon typ av psykopat om jag nämner att jag inte tycker om kattungar. Jag gillar väl egentligen inga djurungar överhuvudtaget (nåja, föl hade väl gått ann om de inte vore så jäkla fula). Kattungar är busiga, de rivs och hoppar på benen när man går förbi dem. Valpar är otroligt "behövande" och unga djur har på det stora hela helt enkelt inte lärt sig att bete sig än. Jag är kanske inte någon stor djurälskare i övrigt, men ett äldre djur kan jag uppskatta.
    Du gillar inte barn heller då? För det är precis samma sak med ungdjur och barn.. De måste läras upp..
  • Purpurbräcka

Jag har bott ihop med kattungar och det är jag inte speciellt sugen på att göra igen. Det blev ganska stora inskränkningar i vardagen när man skulle ta hänsyn till dem hela tiden. Men de är ju bara såååå sööööööta!

• annca

Älskar alla djurungar, men vill inte ha några själv.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • sagoskog
    RedheadGirl skrev 2012-05-18 12:03:22 följande:
    Du gillar inte barn heller då? För det är precis samma sak med ungdjur och barn.. De måste läras upp..
    Nej inte så värst. Jag har två stycken som jag avgudar, men andras är en helt annan sak. Mitt mardrömsyrke är förskolelärare. Detta trots att jag jobbar inom handikappomsorgen och gör många liknande sysslor (och älskar det), men då är det med vuxna.
  • sagoskog
    RedheadGirl skrev 2012-05-18 12:03:22 följande:
    Fördelen med barn är dock att de varken rivs eller bits:)
  • Khaleesi
    sagoskog skrev 2012-05-21 10:49:08 följande:
    Fördelen med barn är dock att de varken rivs eller bits:)
    Om man har tur... Oskyldig
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
Svar på tråden Gillar du kattungar/valpar/djurungar?