• Hallå

Bästa vagnen - vändbar 3-hjuling - Koelstra!!!!

Hej alla som letar vagn...

Vill bara säga att jag nu äntligen (till barn nr 3) hittat den ultimata vagnen!! Koelstra Latinique!
    På Koelstras hemsida så verkar modellen bytt namn till "Mambo Daily", verkar dock vara precis samma.
    Denna vagn kombinerar tex det bästa från UJ och Bugaboo. En vändbar 3-hjuling, otroligt smidig, stabil och även snygg som bonus.
    Jag köpte den beg på blocket, tror att den såldes i Sverige ett tag men nog inte numera. Man kan köpa den från England eller Holland (jag köpte till en ståbräda där) eller om man har tur på blocket eller så. 
    Har själv haft flera olika vagnar, bla UJ singel o duo men saknat att inte ha barnet mot mig då jag promenerar mkt.
    Men nu, perfekta vagnen! Jag bara älskar den!!!!

Ha de gott!

• Svar på tråden Bästa vagnen - vändbar 3-hjuling - Koelstra!!!!
  • gt98mbj

Hur

Hallå skrev 2012-05-18 09:26:01 följande:
    Hej alla som letar vagn... Vill bara säga att jag nu äntligen (till barn nr 3) hittat den ultimata vagnen!! Koelstra Latinique! På Koelstras hemsida så verkar modellen bytt namn till "Mambo Daily", verkar dock vara precis samma. Denna vagn kombinerar tex det bästa från UJ och Bugaboo. En vändbar 3-hjuling, otroligt smidig, stabil och även snygg som bonus. Jag köpte den beg på blocket, tror att den såldes i Sverige ett tag men nog inte numera. Man kan köpa den från England eller Holland (jag köpte till en ståbräda där) eller om man har tur på blocket eller så.  Har själv haft flera olika vagnar, bla UJ singel o duo men saknat att inte ha barnet mot mig då jag promenerar mkt. Men nu, perfekta vagnen! Jag bara älskar den!!!! Ha de gott!  

Hur är dämpningen och vikten?
    IVF borde få mycket mer uppmärksamhet då dom för många av oss är guld värda.
  • gt98mbj

Jag är kär. Har haft min Koelstra mambo daily i drygt två veckor nu. Jag har hunnit testa all sorts terräng utom snö.
    Den är jätte smidig, stabil, lätt, helt ok dämpad och skit snygg ð???

• EllaCoco

gt98mbj: Var har du köpt den någonstans? Finns den i Sverige nu? För jag skulle ju vilja se den i verkligheten. För det verkar definitivt vara en vagn som uppfyller alla mina krav.

• EllaCoco

Hmm puffar lite. Vet någon om den finns någonstans så man kan få känna och klämma på den innan man beställer?

• gt98mbj

Bor du nära Borlänge så får du gärna komma och känna på våran :)

• sophiie

Googla lite, tydligen har babyland vagnen.. Men det är ju bara via internet butik eftersom babyland har blivit barnens hus...

• Ellisizza

Hej!

Funderar också på denna vagnen. Ni som har den, är ni fortfarande nöjda? Det verkar ju vara en supervagn! Har haft en urban jungle tidigare men sålde den när vi skulle ha syskon för jag ville inte ha bebisen framåtvänd.

Verkar finnas några på blocket nu här i Stockholm där jag bor men skulle gärna höra lite erfarenheter från någon som har en sådan vagn innan jag vågar köpa en. Är den så bra som den verkar?

• Ellisizza
    gt98mbj skrev 2012-11-03 22:28:55 följande:
    Den är precis så bra som den verkar. Är super nöjd :)

Tack för svaret! Tycker att den ser bra ut och låter bra när man googlar men alltid bäst att kolla med någon som testat på riktigt
  • 4n2z

Är också intresserad av vagnen. Hur är den i storlek? Hur länge kan man ha den? Är den som en UJ i storlek? Är det någon fraktkostnad från många frågor men gjort ett dåligt barnvagnsköp precis då man inte kunde testa innan och läste så mycket gott om den.

• gt98mbj

Den har en satt maxvikt till 15kg. Min dotter är 4 år och får precis plats i den hon är 100cm lång.
    Frakten från Tyskland tror jag var 90:- om jag inte minns fel.
    Har inte liggdelen då jag använder åkpåse. Den har istort sett fullt liggläge.

• 4n2z

Tack för svaret, har du köpt till åkpåse som hör till vagnen eller har du någon annan? Går regnskyddet att öppna med dragkedja framifrån? Funkar vagnen bra i snö som nu hat kommit?

• gt98mbj

Jag kör egen påse, Teutonia. Regnskyddet som är tillbehör är ett i klarplast och har ingen dragkedja. En stor nackdel med original regnskyddet är att det bara är gjort för att ha sitsen i framåtvänt läge.
    Vi har fått dryga 10 cm snö idag och jag hade inga som helst problem att ta mig fram :)

• EllaCoco

Vet att det nu är ett tag sen ni skrev... Vi funderar på att beställa vagnen (blev inget förra gången pga mf), jag skulle dock vilja veta hur den ser ut inuti liggdelen? Är ni fortfarande lika positiva? Jag förstår inte varför vagnen inte säljs här i Sverige.

Svar på tråden Bästa vagnen - vändbar 3-hjuling - Koelstra!!!!