• Vimi

BF idag har ångest!

Beräknad födsel idag. sitter här med en ångestklump i magen, kan omöjligt somna. är så jäkla skraj inför förlossningen, det här är mitt andra barn och förra förlossningen var normal men lång och efter igångsättning. vill så klart träffa min plätt men just nu grusas den lyckan...

• Svar på tråden BF idag har ångest!
  • Psychadelia

Jobbigt att känna sådan oro inför FL. Ingen kan ju säga hur det kommer gå men förhoppningsvis går det lite fortare den här gången. Om inte annat så tycker iallafall jag att det jobbiga snart glöms bort när man väl fått sin lilla skrutt i famnen.

• Acelise

Kände likadant, men den ångesten försvann ögonblicket allt drog igång. När du känner första värken eller när du är på förlossningen för igångsättning. Det är precis innan som är värst, tycker jag!

• Vitblomma

Jag är med rädd för förlossningen så min bm skickade mig till en Aurora bm:) har inte varit där än, men snart. Jag tror att om du kontaktar din bm och berättar att du är rädd så borde du få prata med någon. Lycka till!

• silavs

Åhh,jag väntar oxå mitt andra barn och är visserligen bara i vecka 14.
    Hade oxå en normal förlossning förra gången.
    Det om är lite jobbigt är ju att man vet vad man kommer gå igenom igen,
    Men plusset är att det förhoppningsvis kommer gå mycket fortare andra gången!
    Lycka till!!!!

• Itsbarbiebitch

Jag födde mitt första barn i februari och har varit livrädd för att föda barn långt innan jag ens planerade barn. När jag plussade för ca ett år sedan började klumpen i magen växa.. Visst, det var inte smärtfritt men som tur är finns det smärtlindring ! Och barnmorskorna/sjukvården på förlossningen är otrolig. OM det nu skulle hända nåt. Vi planerar redan barn nr 2 och jag vill plussa i oktober ! Ska bli så mysigt är inte det minsta rädd för att föda längre

• JS85
    Itsbarbiebitch skrev 2012-05-19 22:31:37 följande:
    Jag födde mitt första barn i februari och har varit livrädd för att föda barn långt innan jag ens planerade barn. När jag plussade för ca ett år sedan började klumpen i magen växa.. Visst, det var inte smärtfritt men som tur är finns det smärtlindring ! Och barnmorskorna/sjukvården på förlossningen är otrolig. OM det nu skulle hända nåt. Vi planerar redan barn nr 2 och jag vill plussa i oktober ! Ska bli så mysigt är inte det minsta rädd för att föda längre
    SKÖNT! O Kul att ni vill ha barn så tätt.
    Jag var inte alls rädd första gången, men denna gång är det så mycket annat som spelar in tycker jag.
    Jag hade ingen bedövning sist (det gick för fort) Så nu är det sånna aspekter....kommer jag föda hemma? Kommer min man hinna hem till mig? Vad händer med min underbara 3 åring om hon är hemma?....

Ja....allt sånt. o Smärtan såklart, nu vet man....o eftersom det gick så fort för min del, så kom värkarna på varandra o paniken o den där rena dödsångesten gör mig påmind. Hua...
  • SL87

Hallå!! Här händer det grejer. Åkte in på FL idag för att lillan i magen rört sig lite för lite, och när vi kom hit såg allt bra ut på CTG och ultraljud, hon var normal i storlek osv. Däremot så var mängden fostervatten inte som den skulle, så nu är jag inlagd och kommer att bli igångsatt imorgon eller på tisdag. Imorgon ska jag genomgå något som kallas Ballongmetoden för att sedan ta hål på hinnorna, om det blir måndag eller tisdag vet jag inte. Nu är jag sjukt nervös, har läst att det är vanligare med akut kejsarsnitt vid igångsättning. Ligger nu i sjukhussängen, min sambo får inte sova kvar här i natt så jag kommer inte kunna sova. Någon som har erfarenhet av igångsättning? Åh, herremingud, vi kommer verkligen få vår bebis snart.. Och jag är SÅ nervös, nojig och orolig.

• Vitblomma

Jag blev igångsatt med senaste sonen. De tog vattnet och en knapp timme senare var han ute:) lycka till med bebis nu!!:)

• silavs

Har ingen erfarenhet men vill önska dej lycka till!!

Svar på tråden BF idag har ångest!