• Lärka

Hur ofta byter ni blöja?

Pratade blöjmärken när min bekant sa att hans sort var så bra att han inte behövde byta på hela dagen... Jag sa bara wow, men i själva verket blev jag förskräckt. Nu undrar jag, vad är egentligen standard?

Jag byter varje kiss o bajs.

• Svar på tråden Hur ofta byter ni blöja?
  • amanda h

Jag byter kanske 1 gång var tredje timma. Om han inte bajsat förstås. Min son är 15 månader. Låter helt sjukt att inte byta på hela dagen, superblöja eller inte så går bebisen fortfarande runt i en kissig blöja!

• Euskefeurat

Var tredje timme ungefär, och vid bajs såklart.

• Blöjor111111

Vi  byter ofta på dagen men på natten har vi en men en storlek större än vanliga blöjor. Han bajsar inte på natten men skulle jag känna bajs lukt då byter jag självklart.
    Låter inte bra att blöjor inte byts så ofta på dagen. Jag byter blöjor bara för att lufta områden. Fy vad hemskt det skulle kännas att gå runt med en  och samma blöt och tung binda hela dagen, nej fy.
    Könen behöver luftas.

• Lärka
    Frontline skrev 2012-05-16 17:18:59 följande:
    Vid behov.
    Vad innebär det? Att det har kissats eller att ni tycker att den är full?
  • Frontline
    Lärka skrev 2012-05-16 17:24:00 följande:
    Vad innebär det? Att det har kissats eller att ni tycker att den är full?
    Först och främst när det är bajs det säger sig självt, men har dom bara kissat lite är det ingen ide att byta direkt.
    Men man väntar ju inte tills blöjan är så tung att den ramlar ner av sig självt.
    Har det bara kommit en liten skvätt i den är den ju lika torr för det...

En del dagar kan det gå 6 timmar och den är snustorr andra dagar är det dags att byta efter nån timma så som sagt vid behov...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • asp76

Vi gör samma som Frontline, vid behov alltså. Har tvillingar på strax under 1 år, och det brukar bli 5-6 blöjbyten på ett dygn, på vardera barnet alltså

• Hannathu

oj det varierar enormt. När han har förstoppningsdiarré blir det kanske 15 gånger om dagen och när han är duktig på pottan blir det kanske fyra gånger men då är blöjorna i princip torra och rena

• Lärka

Jag borde nog ha uttryckt mig så här:

Hur länge låter ni barnet gå med kiss i blöjan?

eftersom det är helt ovesäntligt om det går tre dagar med samma blöja och barnet använder potta. Svaren blev därför lite svåra att tolka, mitt fel som ställde frågan bakvänt. Men tack ändå för svaren, de ger en viss vink!

• Vissla

När min dotter har blöja på sig så tar hon av sig den själv direkt efter att hon har kissat. det är äckligt med kiss i blöjan är hennes åsikt

Svar på tråden Hur ofta byter ni blöja?