• Kiina

Hjälp mig alla ni "Akta graco-experter"

Nu behöver jag hjälp av alla ni som är experter på Akta Graco,

Jag har kollat på nätet efter Rallysport, MEN det finns två som jag inte ser nån skillnad på;

Akta Graco Rallysport Mode Noir
    Akta Graco Rallysport Gabriel

Är det olika årsmodeller?
    Eller är det olika färger?

• Svar på tråden Hjälp mig alla ni "Akta graco-experter"
  • She is Me

Köp en britax istället ;) vi hade rallysport men har köpt britax motsvarande modell, de är lika stora men britaxen har mycket bättre nackstöd

• Sisisisi
    She is Me skrev 2012-05-15 19:17:01 följande:
    Köp en britax istället ;) vi hade rallysport men har köpt britax motsvarande modell, de är lika stora men britaxen har mycket bättre nackstöd

Håller med dig!

Det som står efter rallysport är färgen.
  • Kiina
    Sisisisi skrev 2012-05-15 19:19:49 följande:
    Håller med dig!
    Det som står efter rallysport är färgen.
    Ok, men vad är det för skillnad på färgerna då?
    Båda ser ju svarta ut??
  • Kiina
    She is Me skrev 2012-05-15 19:17:01 följande:
    Vilken Britax har ni?
  • Sisisisi
    Kiina skrev 2012-05-16 13:05:02 följande:
    Vilken Britax har ni?

Jag har allihop Adventure är lätt och smidig, sämre sidoskydd men lika bra huvudskydd som de andra. Kidplus och kidfix är nästan lika, kidfix har ju isofix vilket är bra om man har det i bilen såklart De har bra sido-och huvudskydd. Lång användningstid har de oxå!
  • Kiina

Ok, är Adventure och Kidplus/kidfix ungefär lika stora? Alltså är det nån som tar mindre/mer plats i bilen? Och på vilken plats i bilen har ni den? Är dom godkända i framsätet? Eller är det bara baksätet som gäller?

• Sisisisi
    Kiina skrev 2012-05-21 22:56:38 följande:
    Ok, är Adventure och Kidplus/kidfix ungefär lika stora? Alltså är det nån som tar mindre/mer plats i bilen? Och på vilken plats i bilen har ni den? Är dom godkända i framsätet? Eller är det bara baksätet som gäller?

Ungefär lika stora, adventure är väl lite smalare och lättare och smalare uppe vid axlarna. 

Man kan ha bältesstolen på alla platser som har trepunktsbälte, men i framsätet bara om det inte finns nån airbag förstås.

Vi har bältesstolen på sidoplats i bak, där sitter den bäst.

Nu har jag haft Adventure-stolen ett tag och har insett att Kidplus/fix känns mycket rejälare och barnet sover bättre i den, eftersom de har viloläge.  Men åker man inte så mycket bil och vill ha en lätt, billig och smidig stol så är adventure perfekt.      
  • Kiina

Ok, vi åker inte några längre sträckor så nån sovning kommer det inte bli :) Tack för tipsen, jag får åka och titta på dom sen, och hoppas att jag kommer bli nöjd :)

• Sisisisi

Jag brukar titta på stolarna på affären, sen beställa från nån webbutik vilket brukar vara mycket billigare   söker på blocket efter den billigaste företagsannonsen så brukar man hitta bäst pris!

Svar på tråden Hjälp mig alla ni "Akta graco-experter"