• Anonym

FSH och TSH värden

Fick idag reda på mina värden på första samtalet i utredningen varför vi inte blir gravida. Har försökt ett år nu. Mitt FSH låg på 5,7 och TSH 1,4. Är detta bra värden? De sa det låg inom normala bara...men inte om det var på gränsen eller liknande.

• Svar på tråden FSH och TSH värden
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-15 15:26:20 följande:
    Fick idag reda på mina värden på första samtalet i utredningen varför vi inte blir gravida. Har försökt ett år nu. Mitt FSH låg på 5,7 och TSH 1,4. Är detta bra värden? De sa det låg inom normala bara...men inte om det var på gränsen eller liknande.

TSH är bra.
    Ska ligga under 2,5 om man ej tar levaxin. Tar man levaxin ska det ligga under 2,0.
    Ligger det mellan 2,0 och 2,5 kan man gott följa upp med ett nytt prov om 3-6 mån för att se så det inte stigit.
    Men ditt TSH är bra.

Ang FSH är jag inte så insatt i de referensvärdena.
    Bäst att du frågar läkareneller sköterskan direkt ang det eller att du googlar på det alternativt frågar de duktiga tjejerna inne på IVF-forumena!

Lycka till!

Har ni fått svar på spermieprovet än?   
  • Anonym

Tack snälla för svar   Grejen är att jag tog TSH värdet i januari i ett annat läkarbesök och då vet jag att det låg på 2,4. Så det har sjunkit väldigt tycker jag sen bara dess. Men visste inte referensramarna och sådant då heller bara att det inte blev några åtgärder.

Nej min sambo har inte lämnat prov än utan ska göra det på fredag

• Anonym
    Pimpinellan skrev 2012-05-16 15:29:35 följande:
    FSH är också bra. Ska ligga under 10.
    Tack snälla!
Svar på tråden FSH och TSH värden