• PojkMamma85

HJÄÄÄLP MIG!!!!! Blöjor för nyfödd, förvirrad blivande 3barnsmamma

Åh blir fullkomligt galen nu, på MIG!!!

jag har två barn med födelsevikt på 3.7 resp. 4.3 och båda har kunnat ha Libero 2-4kg iaf första veckan/veckorna. Väntar nu 3an och är sååå jävla osäker, magen är mindre än med barn nr.2 men ändå är jag osäker på om han kommer vara större (med tvåan hade jag vid v.33 ökat med 18kg, nu är jag i v.33 igen och har ökat ca 10kg...

Vad 17 ska jag köpa? Libero 2-4kg och HOPPAS de passar, jag har en knsla av att 3-6kg kan vara för stora.
    eller ska jag köra på pampers 2-5kg???? Åh ge mig råd. Mina barn jag har utanför magen är 7 resp. 3 år så de va ett tag sen jag hade spädis.    

• Svar på tråden HJÄÄÄLP MIG!!!!! Blöjor för nyfödd, förvirrad blivande 3barnsmamma
  • 3tjejer

Du kan ju alltid köpa 3-6kg för det växer ju bebisen i även om det inte passar med en gång. Ibörjan får du väl blöjor på sjukhuset eller måste du ta med dig? Verkar 3-6 för stort så får väl pappan passera affären på vägen hem eller nåt.

Att du gick upp 18kg i v33 har nog inte så mycket med bebisens vikt att göra om man ska vara ärlig, 10kg låter ju som fullt normalt utan att bebisen behöver vara stor. Eg räcker väl 9kg för att få plats med normalbebis, vatten, moderkaka, ökade bröst och rumpa. Inte för att jag har klarat mig på det men jag har läst

Lycka till med bebisen! Härligt med 3

• PojkMamma85

Nej jag föder troligtvis på på karolinska i Huddinge, där har dom blöjor =) iaf när båda mina tidigare föddes =)

Denna graviditet har jag ökat minst i vikt, en nackdel är oförågan att röra sig med min unbdebara foglossning från helvetet.... 

Men då satsar jag på 3-6=) Hellre lite förstora än försmå =)     

• skogsvitter

Varför ska du köpa blöjor redan nu....

Du får ju gratis på BB och sedan köper man väl den rätta storleken när man faktiskt vet?

• Beckah82

Köp ett paket av varje?

3-6 kg kommer ungen kunna ha, om inte direkt, så i vart fall senare, så det blir inget onödigt inköp. 2-4 kg kommer ungen nästan garanterat kunna ha precis i början och i annat fall så SYND då får du väl ge bort dem. Risken att det händer är dock mininal. Det går åt enormt mycket blöjor precis i början och 2-4 kg paketen är små, så det kommer säkert bli använt. Antagligen kommer du till och med kunna köpa fler paket 2-4 kg efteråt. Dock tycker jag Pampers är större än Libero tex. så märke spelar roll.

Mina har vägt 3685 (52 cm), 4680 (54 cm) och 4720 (54 cm) och alla har kunnat ha allra minsta både Libero och Pampers precis i början iallafall. 

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • PojkMamma85
    skogsvitter skrev 2012-05-15 12:17:09 följande:
    Varför ska du köpa blöjor redan nu....

Du får ju gratis på BB och sedan köper man väl den rätta storleken när man faktiskt vet?

Därför de känns skönt att ha hemma utifall att, så man är berädd lixom, på BB får man ju bara blöjorna man behöver där, jag vill inte behöva stressa från BB till affären de första jag gör, utan vill ha de hemma redan så man kan åka hem och ta de lugnt =)
  • SisenS

Min son vägde 3,9kg när  och vi använde pampers den allra första tiden sen bytte vi till Libero.

Väntar andra nu och har köpt pampers 2-5kg igen då det känns som man har lite mer att spela med ang kilona, (samt att det var den enda blöjan som inte läckte/gav utslag utav de sorter vi testade med sonen men det var ju 4 år sedan)..jag hejar på pampers som första blöja iaf Glad

Men det spelar nog ingen roll vilken av dem kommer passa i vilket fall tror jag.

Lycka till med bäbis och allt !!!!  Glad

• skogsvitter
    PojkMamma85 skrev 2012-05-15 12:27:03 följande:
    Därför de känns skönt att ha hemma utifall att, så man är berädd lixom, på BB får man ju bara blöjorna man behöver där, jag vill inte behöva stressa från BB till affären de första jag gör, utan vill ha de hemma redan så man kan åka hem och ta de lugnt =)
    Fast alla får ju också gratis startpaket från både libero och pampers.
  • PojkMamma85
    skogsvitter skrev 2012-05-15 12:59:13 följande:
    Fast alla får ju också gratis startpaket från både libero och pampers.
    fick de bara när jag födde vaginalt, inte vid snittet :(
  • Jeff

TS, jag födde visserligen på
    KS Solna men fick startpaket från både Libero och Pampers med blöjor som räckte i flera dagar, bokstavligt.

• Barbabok

Alltså, jag köpte 2-4kg nu för att OM de är för små är det ändå bara runt 40kr vi pratar om? Om inte annat får väl mitt äldre barn använda det till dockorna

• PojkMamma85
    Jeff skrev 2012-05-15 13:15:24 följande:
    TS, jag födde visserligen på
    KS Solna men fick startpaket från både Libero och Pampers med blöjor som räckte i flera dagar, bokstavligt.

jag fick då jag födde vaginalt, inte då jag snittades, och denna ggn finns ingen garanti då min skrutt är på tvären och har vart de i flera veckor nu, så snittas ajg igen blir jag väl utan igen.
  • Havsjungfrun

Har köpt en paket av varje: Libero, Pampers & Huggies.

• Jeff

Men vad konstigt! Kan de ha glömt när du snittades? Annars är det ju ett rätt sjukt upplägg...

• SisenS
    Havsjungfrun skrev 2012-05-15 14:23:19 följande:
    Har köpt en paket av varje: Libero, Pampers & Huggies.
  • PojkMamma85
    Jeff skrev 2012-05-15 15:00:12 följande:
    Men vad konstigt! Kan de ha glömt när du snittades? Annars är det ju ett rätt sjukt upplägg...

Tycker jag med man har ju fått barn även om man fått det med snitt, min pys i magen ligger ännu på tvären vänder han sig inte blir de snitt. Men isf får jag fråga efter påsarna =)

De blev iaf ett liberopaket 2-4kg =) Eftersom min skruttunge på 4.3 kunde ha dom iaf första veckan =) 
Svar på tråden HJÄÄÄLP MIG!!!!! Blöjor för nyfödd, förvirrad blivande 3barnsmamma